AH brengt webwinkel en bonuskaart naar België

De Belgische klanten van supermarktformule Albert Heijn kunnen volgend jaar online boodschappen bestellen. Dit maakte Ahold maandag 17 november jl. bekend tijdens een presentatie aan analisten en beleggers over de online strategie van de formule. Ook het gepersonaliseerde Mijn Bonus wordt volgend jaar geïntroduceerd.

In 2011 startte de grootgrutter in België en momenteel beschikt de formule over 25 vestigingen in Vlaanderen. Daarmee is AH op de helft van zijn groeistrategie in België. In 2016 wil de formule 50 vestigingen hebben. Onlangs liet directeur Luc de Baets nog weten dat het assortiment steeds meer typisch Vlaams wordt.

De Baets sluit verdere groei in Wallonië en Brussel niet uit, maar wil het concern eerst ‘de Vlaamse goesting’ begrijpen. Volgens de directeur heeft AH die 50 vestigingen nodig om een solide basis te hebben voor verdere groei in België.


bron: denationalefranchisegids.nl