Albert Heijn gaat vol voor saladebars van Foodmaker

De saladebars van Foodmaker zetten hun internationale opmars verder: na een succesvolle test rolt de franchiseformule Albert Heijn het concept uit naar honderd supermarkten in België en Nederland. Ook bij Delhaize en Monoprix zijn ze een succes.

Afgestemd op het seizoen.

Met het nieuwe concept wil de franchiseformule Albert Heijn zijn versafdeling versterken: in de nieuwste formule van de supermarktketen is er meer ruimte voor onder andere verse fruitsappen, broodjes, pasta’s, salades en sushi. De flexibele meubels van Foodmaker vervolledigen dat aanbod: klanten kunnen er zelf hun verse salades samenstellen op basis van 100% natuurlijke ingrediënten zonder kunstmatige conserveringsmiddelen. Alle beschikbare variaties worden elke vier weken aangepast en afgestemd op het seizoen.

Na een succesvolle test in meerdere winkels rolt de franchiseformule Albert Heijn het concept dit jaar uit naar honderd verkooppunten van Albert Heijn. Als die uitrol succesvol blijkt, kijkt de retailer bovendien naar verdere uitbreiding.

De saladebars zijn hiermee aan een Europese expansie bezig: in 2018 lanceerde Delhaize het concept voor het eerst in z’n supermarkten, en sinds 2019 heeft ook de Franse keten Monoprix er al een honderdtal geïnstalleerd. Op het hoogtepunt van de coronacrisis bleven de saladebars weliswaar gesloten uit voorzorg, maar inmiddels is gebleken dat ze op een veilige manier weer kunnen worden uitgebaat.

Voor mee informatie om franchisenemer te worden bij Albert Heijn, klik hier.