ALOHA, een franchiseformule in privé-onderwijs

De traditionele onderwijssector blijf wat vastgeroest en is over het algemeen eerder mainstream. Volgens gegevens van de OESO besteden Frans gezinnen meer dan 0,42% van het BNP aan privé-onderwijs, als hun kinderen in de lagere school zitten. Privé-onderwijs zit dus in de lift en is goed voor meer dan 1,5 miljard euro.

Bijlessen in wiskunde worden het meest gevraagd, gevolgd door Engels en wetenschappen.

Er is dus voldoende marktpotentieel voor privé-onderwijs en ALOHA is een franchiseformule die op deze tendens inspeelt met een weldoordachte wiskunde-aanpak voor kinderen. Ricardo Almeida, general director van ALOHA Mental Arithmetic Europa, raadt aan om volgende vijf vragen in overweging te nemen om franchisenemer te worden van deze formule.

1. Welke rol speelt u persoonlijk in het bedrijf?

Of u nu een gediplomeerde en gecertificeerde docent bent die direct met kinderen wil communiceren of een ondernemer die van die passie een bloeiend bedrijf wil maken: u moet uw rol van bij het opstartproces duidelijk definiëren. Bij het runnen van een franchisevestiging is het logisch om te multitasken, zoals hetrecruteren, interviewen en trainen van potentieel personeel of het luisteren naar de vragen van ouders en kinderen. En als franchisenemer moet je ook kunnen terugvallen op ondersteuning, op welk gebied dan ook, van uw franchisegever.

2. Bent u het eens met de waarden van het franchiseconcept?

Als je als franchisenemer aan de slag gaat, neem je deel aan een netwerk vasthoudt aan waarden die de formule succesvol heeft gemaakt. Je draagt deze waarden ook uit, omdat ze deel uitmaken van het business model. Zorg er dus voor dat je je helemaal kan vinden in deze waarden van het franchiseconcept.

3. Hoe maak je er een succesvolle onderneming van?

Het is belangrijk om te beseffen dat een onderneming valt of staat met persoonlijke betrokkenheid. Uw persoonlijke investering moet verlopen volgens een realistisch time management.
Daarnaast heb je de effectieve marketing tools nodig om potentiële klanten aan te spreken. ALOHA Mental Arithmetic voorziet marketingmateriaal en wil zijn franchisenemers bijstaan bij het opstellen van een marketingplan.

4. Zijn de cijfers duidelijk?

Ga aan de slag met de cijfers voor u uw franchiseonderneming start: een grondige kosten-baten-analyse om uw investering te laten renderen.
De betere franchisesystemen bieden kandidaat-franchisenemers de ondersteuning die nodig is om een realistisch businessplan op te stellen. Hoe dan ook, doe ook uw eigen onderzoek en ga na of de cijfers realistisch zijn en ook van toepassing zijn voor uw geografische zone.

5. Weet u wat u krijgt?

Tegenwoordig is er veel informatie online en op websites van bedrijven over de verschillende franchiseformules. Dus kijk naar de markt en doe wat onderzoek naar de verschillende opties om ervoor te zorgen dat u de beste beslissingen neemt.

Om de juiste keuze te maken raden wij u aan om de markt te onderzoeken en alle mogelijkheden te overwegen. Als u een franchiseformule hebt uitgekozen, ga dan een gesprek aan met de franchisegever. Dit gesprek is belangrijk voor uw verdere relatie met de franchisegever en het netwerk. Het is gebaseerd op vertrouwen, wat essentieel is in een franchiseverhouding.

 

Wil je zelf een nieuw franchiseproject beginnen in privé-onderwijs, kom dan hier meer te weten over het franchiseconcept van ALOHA.