Aveve franchisenetwerk lanceert Click & Collect Shop

Het Aveve franchisenetwerk lanceert  dit najaar een Click & Collect service. Op shop.aveve.be  kunnen klanten voortaan online producten reserveren  en  vervolgens  ophalen  in  één van  de 115 deelnemende Aveve-winkels. Hiermee begeef het franchisenetwerk Aveve zich voor  het  eerst op het terrein van e-commerce en zet de winkelketen nu ook online in op winkelplezier.

Aveve-winkels klaar voor de toekomst

Met de nieuwe Click & Collect service willen de Aveve-winkels nog meer inzetten op het verbeteren van de klantbeleving. “Na de introductie van het nieuwe winkelconcept met focus op beleving vorig jaar, willen we onze winkels nu verder klaarmaken voor de toekomst met deze Click & Collect service,” aldus Stefan

De Clercq, BU Director Franchise & Retail bij Arvesta.

De beslissing om nu mee in het e-commerce verhaal te stappen is een logische ‘next step’ in het groeiverhaal van de Aveve-winkels. “Bovendien bieden we onze klanten op die manier een veilig alternatief om tijdens deze covid-periode het winkelbezoek zo kort en efficiënt mogelijk te houden. En kunnen we de consument, zelfs in geval van een volgende lockdown, steeds blijven verzekeren van de essentiële producten. Als winkelketen met focus op een uitgebreid voedingsassortiment voor mens én dier vervullen we een belangrijke maatschappelijke rol. Die rol willen we hiermee blijven waarmaken.”

 Hier groeit online winkelplezier: hoe werkt het?

In de Click & Collect Shop kiest de klant eerst de gewenste producten. Nadien kiest hij in welke Aveve-winkel hij de producten wenst op te halen. Dat kan uiterlijk binnen twee werkdagen. “Met reeds 115 deelnemende verkooppunten is er altijd wel een Aveve-winkel in de buurt. De bedoeling is om dit aantal op termijn nog verder uit te breiden”, aldus Stefan De Clercq. Het aanbod in de Click & Collect Shop richt zich momenteel voornamelijk op de typische najaarsproducten én voeding voor mens en dier. “Bij de introductie van het nieuwe winkelconcept werd ons voedingsaanbod fel uitgebreid. Dat is in de smaak gevallen bij de klant. Tijdens de coronaperiode zijn de mensen bovendien massaal aan het bakken geslagen. Daarom zetten we in eerste instantie sterk in op ons voedingsaanbod. Stelselmatig zullen we het aanbod verder uitbreiden. Naar het voorjaar toe voegen we ook meer tuinartikelen toe.”