Balls & Glory wint de Mercuriusprijs voor winkelconcept van het jaar

Franchiseconcept Balls & Glory wint de Mercuriusprijs en krijgt daarmee de titel “winkelconcept van het jaar”. De Mercuriusprijs is al 30 jaar de meest prestigieuze prijs in de handel en wordt uitgereikt door Comeos, de federatie voor handel en diensten in België.

Mercurius kiest voor dagschotel 2.0

Restaurant en foodtruck Balls & Glory speelt in op de trend naar de ‘dagschotel 2.0”: de snelle hap die géén fastfood is, maar kwalitatief, authentiek en duurzaam. Niet alleen vleeseters komen er aan hun trekken; er zijn ook vegetarische en veganistische opties.


Horeca is retail op zijn best

Juryvoorzitter en professor Retail- en Trademarking aan de Vlerick Business School Gino Van Ossel is laaiend enthousiast over de winnaar: “De jury koos dit jaar met Balls & Glory voor ondernemerschap van bij ons, voor een winkelconcept dat op een intelligente manier in omnichannel wordt uitgerold, voor een model dat eerst de thuismarkt en dan de wereld kan veroveren. Met de toekenning van de Mercuriusprijs wil de jury de passie van de ondernemer en de focus op het product belonen.”

De man achter de ballen, Wim Ballieu, klinkt uiterst tevreden: “Ik ben super fier op deze prijs. We zien deze erkenning als een waardering voor de horecasector in zijn totaliteit: horeca is retail op zijn best, een mooie mix van product, service & beleving.”

Meer info over het franchiseconcept Balls & Glory vindt u hier.