Burger King en Starbucks landen binnenkort op luchthaven Charleroi

Om zijn horeca-aanbod volledig te vernieuwen en uit te breiden gaat Brussels South Charleroi Airport in zee met SSP, een internationale expert van horeca op reislocaties. SSP brengt onder meer de franchiseformules Burger King en Starbucks naar Charleroi.

Einddoel augustus 2019

BSCA, de luchthaven van Charleroi, schreef in 2017 een aanbesteding uit om zijn horeca-aanbod grondig te moderniseren. Na evaluatie op basis van het lastenboek werd het contract toegewezen aan SSP Frabel, de Frans-Belgische tak van de internationale ‘food travel expert’ SSP. Die heeft niet alleen de licenties van de franchiseformules Starbucks en Burger King in portefeuille, maar ook nog die van o.a. Hard Rock Café en YO! Sushi.

Het eerste horeca-verkooppunt van SSP, een Starbucks-vestiging, opent al in december 2018 de deuren. Naarmate de werken vorderen, zullen stap voor stap elf bijkomende verkooppunten – met onder meer een Burger King en een Panos-broodjeszaak – op verschillende locaties in de terminal openen. De luchthaven krijgt er tegen dan ook een derde (tussen)verdieping bij, met een heuse ‘Food Court’. Tegen augustus 2019 moet de hele operatie afgerond zijn.

SSP Frabel baat meer dan vijftig merken uit in 300 vestigingen op toplocaties in Franse, Belgische en Luxemburgse stations en luchthavens. Die krijgen jaarlijks meer dan 45 miljoen klanten over de vloer, goed voor een jaaromzet van 300 miljoen euro. Na Zaventem is Charleroi de belangrijkste luchthaven van ons land, met vorig jaar zowat 8 miljoen passagiers en meer dan 170 bestemmingen.

 

Bron: Retail Detail