De franchiseformule Equivalenza versnelt zijn ontwikkeling in België

De Spaanse franchiseformule Equivalenza biedt trendy, kwaliteitsvolle parfums tegen betaalbare prijzen: een intelligente aankoop, een democratisering van de sector en vooral een voortdurend stijgende vraag. Deze in 2011 opgerichte conceptwinkel heeft inmiddels meer dan 700 winkels in 26 landen over de hele wereld.

Nieuwe franchisewinkel op de Grasmarkt te Brussel  

Op 1 juli werd de eerste franchisewinkel in Brussel geopend. Deze is gelegen op de Grasmarkt 5, vlakbij de Grote Markt. De tweede opent half juli in de Galerie de la Toison d’Or, aan de Naamsepoort.

Nick Fejza, de franchisenemer van de Grote Markt, opende in een paar dagen tijd zijn 3e Equivalenza franchisewinkel in slechts 2 jaar.

“Als klant ontdekte ik de franchiseformule Equivalenza: ik werd direct overtuigd door de kwaliteit van het parfumaanbod en aangenaam verrast door de prijzen. Ik ontdekte parfums die kwalitatief absoluut evenwaardig waren aan traditionele parfums: een grote keuze van verschillende geuren, veel minder uitgeven en dit laat iedereen toe om er meerdere te hebben. Samen met mijn vrouw besloten we in juni 2016 een eerste verkooppunt te openen in Gent, in juni 2017 een tweede in Brugge en nu een derde in Brussel en ik overweeg al om in 2019 een 4e verkooppunt te openen.”

Nick meldt ook positieve interne veranderingen: “Het concept is de laatste maanden enorm geëvolueerd, meer bepaald op het vlak van visuele identiteit: de nieuwe meubels en bewegwijzering maken de winkel ongelooflijk aantrekkelijk en warm.”

 

De commerciële aanpak is zowel economisch als ecologisch. De flessen worden in de winkel zelf gevuld. Ze zijn allemaal identiek, maar dit vermindert de impact op het milieu aanzienlijk: deze flessen kunnen worden bijgevuld in plaats van weggegooid. De navulling wordt verkocht tegen een aanzienlijk lagere prijs dan die van traditionele parfumerieën.

Het is bekend dat de te hoge kosten van parfummerken te wijten zijn aan dure reclamecampagnes, exclusieve flessen, speciale verpakkingen… Equivalenza weigert deze extra kosten en focust op wat echt belangrijk is voor de consument: een kwaliteitsgeur met een filosofie van toegankelijkheid en intelligente aankoop.

Het franchisenetwerk van Equivalenza biedt een gamma van meer dan 100 geuren voor vrouwen en 50 voor mannen: een ruime keuze om tegemoet te komen aan de smaak, de levensstijl, het karakter en de persoonlijkheid van elke consument. Een parfum voor iedereen en voor elk moment!

Naast parfums biedt het merk ook vele cosmetische en ambiance producten die voldoen aan de verwachtingen van klanten op het gebied van geurende aroma’s of schoonheidsrituelen: geurkaarsen, mikado’s, biologische cosmetica, verrassende texturen…

Equivalenza heeft verschillende onderscheidingen ontvangen van de franchisesector. Twee keer werd het merk uitgeroepen tot “Beste Franchise” in Spanje en werd het bekroond met de tweede plaats voor de “Beste Franchise van de Wereld”.