Delhaize Fresh Atelier : een nieuw franchiseconcept

Het eerste franchiseverkooppunt opende op 24 oktober in Brussel (Ravenstijngalerij). Een tweede verkooppunt opent dit jaar nog zijn deuren in Leuven. Delhaize ziet het potentieel voor de opening van 200 Delhaize Fresh Ateliers de komende drie jaren, voornamelijk in grote steden.

Dit in functie van de resultaten van de eerste twee winkels. De winkels hebben een winkeloppervlakte van 100m². Daarmee is Delhaize Fresh Atelier de kleinste van de vier franchiseconcepten van Delhaize.

Nieuwe producten van Fresh Atelier

Een van de hoogtepunten van het nieuwe concept is een zone waar ultraverse producten en bereide gerechten (warm en koud) worden bereid met recepten die gericht zijn op een evenwichtige voeding (sushi, smoothies, salades, soepen, pasta,….).

Naast de 1.500 producten die in de winkel worden aangeboden, heeft de klant de mogelijkheid om één of meer van de 14.000 producten uit het assortiment online te bestellen op het Delhaize.be platform en kan hij ze de volgende dag ophalen in een Fresh Atelier tegen dezelfde prijs en prijs als bij de andere afhaalpunten.

De kassa’s zijn in de vorm van Quickscan kassa’s en vanaf februari 2019 zal Delhaize de “scan & pay” technologie aanbieden, waarmee klanten hun aankopen kunnen scannen en betalen met hun smartphone.

De winkel voldoet aan de vraag van de klant naar flexibiliteit en is 7 dagen per week geopend, van 7u tot 21u, inclusief feestdagen.

Het bedrijf bestudeert momenteel de mogelijkheid om de boodschappen op een duurzame manier te leveren, thuis of op het werk, met bakfietsen.