Ons netwerk in cijfers
Over onze formule:
Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: 2014
Totaal aantal vestigingen: 39
Aantal franchisevestigingen: 38
Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 7 à 70m² met een voorgevel van minimum 3,35m
Aantal landen waar we actief zijn + welke: 2, Frankrijk en België
Globale investering voor de franchisenemer:
Persoonlijke inbreng: minimum 60.000 €
Instapgeld: 20.000 €
Bijdrage voor het merk: 5% van de maandelijkse omzet (zonder taksen)
Bijdrage voor de communicatie: 1% van de maandelijkse omzet (zonder taksen)
Verplichting om qua inrichting een look&feel te respecteren
Hoe we onze franchisenemers ondersteunen
Type contract en duur
Merklicentie van 7 jaar met DIP.
Opleiding
Twee opleidingsweken in Brussel.
Doorlopende ondersteuning
Ondersteuning bij de opening, drie dagen lang, en tijdens de hele looptijd van het contract bij de uitbating
Ons verleden en onze toekomst
Jaar en land van oprichting: 2011 in Frankrijk
Milestones
2014: Begin van een verdere ontwikkeling in franchise
2017: Verkozen tot formule in sterke ontwikkeling door l’Observatoire de la Franchise; Partnership met Accor Hotels, openingen van verkooppunten in stations, luchthavens en langs de snelwegen
2018 : Nieuw design van het restaurant; verkozen door BPifrance Excellence voor de kwaliteit van zijn netwerk en de ontwikkeling ervan; eerste openingen in shoppingcentra; eerste Bagel Corners in België: in Brussel (mei) en Luik (september).
Onze visie voor de komende jaren
40 restaurants in Frankrijk einde 2018 en 100 in 2022. In België en Luxemburg voorzien wij een franchisenetwerk van 35 verkooppunten.