De site waar franchisenemer en -gever elkaar ontmoeten

  • NL (NL)
    • FR (FR)
Menu
  • NL (NL)
    • FR (FR)
  • Doorblader &s
  • Vind een passende franchiseformule
  • Formules
  • Nieuws
    • Nieuws uit de sector
    • Experts aan het woord
    • Reportages KanaalZ
  • Agenda
  • Info
    • Algemene info
      • – Wat is franchising?
      • – Studie franchising 2017
      • – Waarom franchising?
      • – Master franchising
      • – Wet op de Precontractuele Informatie
      • – Europese Deontologische Erecode
    • Franchisegevers
      • – Franchisegever worden
    • Franchisenemers
      • – Franchisenemer worden
      • – Alvorens te starten als franchisenemer
  • Diensten
    • Advocaten, geassocieerde leden van de BFF
    • Andere geassocieerde diensten
  • Over ons
    • Wie zijn wij?
    • Partners & Sponsors
    • Word sponsor
    • Contact
  • Franchising Belgium Day
  • nl
  • fr
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

EAT SALAD®

0.0 0 Beoordelingen

Details

“Het fast-casual concept dat gespecialiseerd is in producten op maat zet zijn ontwikkeling voort.”

Ons beroep

Het concept Eat Salad zag het licht in 2013 en is de vrucht van twee broers die hen ideeën bij elkaar brachten.
Hun concept? Een saladbar op maat met kwalitatief goede producten, om gezonde maaltijden tegen betaalbare prijzen aan te bieden. De klant stelt zijn eigen salade samen met 11 basiskeuzes, 36 ingrediënten en 8 huisgemaakte sauzen. Al snel sprak het idee activa aan die bovenal op zoek waren naar een healthy kantine voor de lunchpauze.

Vanaf het begin is het concept ontworpen om gedupliceerd te worden, zonder gebruik van hitteplaten en zonder afzuigkappen, wat de toegang tot de meest premium locaties vergemakkelijkt. Na de opening van het eerste restaurant in Bordeaux, begonnen de twee broers met de werving van franchisenemers om het netwerk uit te breiden. Zeven jaar later vinden we 41 eenheden in de grootste steden van Frankrijk terug. Met de volgende geplande openingen zal het merk begin 2021 bijna vijftig restaurants op de teller hebben staan. Een dynamische expansie gedreven door de grondigheid van de twee broers en mede door de zorgvuldige selectie van franchisenemers.

De sterke punten van Eat Salad zijn de klantervaring, een kwaliteitsvolle service en het gebruik van lokale producten. Er wordt steeds meer aan de marketing van het merk gewerkt, met als doel er een sterk merk van te maken. Nog een onderscheidend punt ten opzichte van fastfoodmerken: de restaurants hebben ruime openingstijden, van 11u00 tot 22u30, 7 dagen per week.

Onze ideale franchisenemer

De franchisenemers ondergaan, op basis van verschillende criteria, een strenge selectie die het succes van het merk garanderen. Goede managers, met leidinggevende vaardigheden en een communicatieve instelling zijn onder meer kwaliteiten die hun sterke punten moeten zijn. Kortom, echte ondernemers die onafhankelijk, met nauwgezetheid, consistentie, grote betrokkenheid en een goede stressbestendigheid kunnen werken, zullen de ideale kandidaten zijn voor deze franchise die hen in ruil een goede rentabiliteit belooft.

Ons netwerk

Over de formule

  • Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: 2015
  • Totaal aantal vestigingen: 41
  • Aantal franchisevestigingen: 35
  • Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 220m²
  • Aantal verschillende landen waarin zij aanwezig: Frankrijk + België (2021)
  • Persoonlijke inbreng : 20 – 25 %
  • Instapgelden : 30 000€ HT
  • Andere bijdragen/verplichtingen : 7%

                   

Hoe we onze franchisenemers ondersteunen

Type en duur contract : Franchise 7 jaar

Precontractueel informatiedocument (PID)
De onderneming verbindt er zich toe om de wet betreffende de precontractuele informatie bij commerciële samenwerkingsovereenkomsten van 19 december 2005 te respecteren, door het PID minimum 30 dagen voor ondertekening van het contract met de franchisenemer voor te leggen.

Opleidingen

Om franchisenemers en hun teams op te leiden en hen voor het uitvoeren van hun activiteit bij te staan, biedt Eat Salad een uitgebreide trainingsservice. Deskundige trainers met een focus op de sector en een uitgebreide kennis van de restaurantbehoeften zijn verantwoordelijk voor het monitoren van franchisenemers en hun teams, om hun vaardigheden te doen ontwikkelen en hen te certificeren. Hiervoor worden trainings- en monitoringtools opgezet om franchisenemers de knowhow van Eat Salad te bieden en een totaalbeeld van het merk te geven. Elke persoon die zich bij het netwerk aansluit krijgt een precies educatief programma aangeboden om iedereen de sleutels van succes in handen te geven.

Marketing & Communicatie 

Eat Salad® onderscheidt zich door zijn sterke visuele identiteit, zijn dynamisch design en zijn aantrekkelijke en kleurrijke mascotte.
We werken dagelijks aan het communiceren van de essentiële waarden van ons merk en het versterken van ons imago als leider. Er worden verschillende communicatiehefbomen geactiveerd om de referencering te optimaliseren en de bekendheid van het merk te vergroten.
– Nationale marketingactiviteiten
– Nationale website met online bestellen
– Nationale sociale netwerken

Belangrijkste communicatiehendels:
– Radiospots
– Flyers
– Online adverteren
– Google Advertenties
– Straatmarketing
– Reclamedisplays

Ons verleden en onze toekomst

Jaar + land van oprichting : 2013 : EAT SALAD® – 2015 : BARAT CORPORATE®(franchise owner)

Milestones

2013: Opening van het eerste Eat Salad®-restaurant
2015: Eat Salad® lanceert zijn website en implementeert online bestellen.
2015 :  Het eerste franchiserestaurant in een voetgangersstraatje met
continue service opent zijn deuren in Bordeaux, rue Saint-Rémi.
2016 :  Lancering van de thuisbezorging in samenwerking met Deliveroo
2017 : Opening van het 10 restaurant in Balma (Haute-Garonne)
2018 : Opening van het 15 restaurant in Saine Eulalie (Gironde)
2019 :  Lancering van een nieuw grafisch charter en opening van het 20 restaurant
2020 :  Ontwikkeling van een nieuwe website en opening van het 30 restaurant in januari.
2020: Opening van het eerste "kiosk"-restaurant in Lyon.
2020 : Opening van het 40 restaurant in Puilboreau (Charente-Maritime)  

 

Eat salad logo

EAT SALAD®

BARAT CORPORATE

Avenue de la marne, 228
33700 Mérignac
Frankrijk

http://eatsalad.com

Sanchez axel

axel.sanchez@eatsalad.com

/

Contact

Deze formule is lid van:

Belgische

Franchise

Federatie

www.fbf-bff.be
BFF

Laatste nieuws

Eat salad rekruteert op franchisingbelgium

25/11/2020

Tryba breidt uit via franchising in België

17/01/2019

Tryba in volle expansie in België

30/11/2018
Lees alle artikels van EAT SALAD®

Fotogalerij

Adverteren via Franchising Belgium

Jouw franchiseformule, concept of dienst op deze website?

Ontdek hoe

De site waar franchisenemer en -gever elkaar ontmoeten

Pagina’s

  • Franchiseformules
  • Nieuws uit de sector
  • Experts aan het woord
  • Advocaten, geassocieerde leden van de BFF
  • Agenda
  • Wie zijn wij?
  • Contact
  • Privacy

Op de hoogte blijven?

Schrijf je GRATIS in op de Franchising Belgium nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle actualiteiten rondom franchising België.

Gratis inschrijven
Ontwikkeld door Juist
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
De BFF maakt gebruik van cookies, onder andere om het gebruiksgemak te vergroten en de website te analyseren.
Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies.
Meer informatieGa verder
Meer informatie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk
Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.