Wat we doen
De bewegwijzering en het leveren van publiciteitsartikelen voor handelaars, ambachtslieden, KMO’s, overheidsdiensten,…
Onze ideale franchisenemer
Wij zijn op zoek naar een commercieel profiel, dynamisch en een klusjesman.
Ons netwerk in cijfers
Over de formule
- Jaar van oprichting van de franchiseformule: 1987
- Totaal aantal vestigingen: 120
- Aantal franchisevestigingen: 116
- Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 90m²
- Aantal verschillende landen waarin we aanwezig zijn: Frankrijk, België, Luxemburg, Zwitserland, Marokko, Algerije, Tunesië, Senegal, Ivoorkust, Djibouti, Mauritius, Brazilië
De globale investering van de franchisenemer
- Persoonlijke inbreng: 30.000€
- Instapgeld: 25.000€
- Andere bijdragen/verplichtingen: 299€ excl. BTW per maand het eerste jaar; 399€ excl. BTW per maand het tweede jaar; 499€ excl. BTW per maand het derde jaar en de volgende jaren
Hoe we onze franchisenemers ondersteunen
Type en duur contract: Merklicentie (9 jaar)
Precontractueel Informatie Document (PID) ter beschikking minimum 30 dagen voor ondertekening van het contract
Opleidingen
• 4 weken voor de opening
• 1 week tijdens de opening
• 1 week na de opening
• 1 dag elke 6 maanden + 1 jaarlijkse conventie
Continue ondersteuning
• voor : hulp bij het uitzoeken van een locatie en van een financiering
• tijdens: initiële opleiding en continue vorming
• na: forum Internet netwerk, semestriële meetings, jaarlijkse conventie
Marketing & Communicatie
Website – professionele beurzen
Ons verleden en onze toekomst
Jaar + Land van oprichting: 1980, Bordeaux (Frankrijk)
Milestones
• 1980: De eerste Pano-werkplaats opent in de buurt van Bordeaux, in de stad Lormont
• 1988: Lancering van het netwerkconcept
• 1987: Lancering van het Pano-netwerk met de opening van het eerste agentschap
• 1988: Een tweede winkel opent in dezelfde stad
• 1989-90: Lancering van de franchise en inhuldiging van de eerste agentschappen
• 1999: Internationale ontwikkeling
• 2001: Opening van het vijftigste agentschap
• 2003: Oprichting van de afdeling Key Account
• 2005: Een werkplaats gewijd aan digitaal printen wordt geopend in Sint-Gillis + De website wordt beschikbaar in 7 talen
• 2007: Digitaal printen doet zijn intrede in de catalogus
• 2008: Vernieuwing van het grafisch handvest en opening van de aankoopcentrale
• 2009: Opening van het 100ste agentschap
• 2012: Het merk viert zijn kwart eeuw bestaan en lanceert een nieuw concept van zijn verkooppunten
• 2013: “Les Panos du coeur” , een liefdadigheidsoperatie
• 2014: Een nieuw land: Brazilië + Een nieuwe website is online
• 2015: Een nieuwe visuele identiteit
• 2017: Pano viert het 30-jarige bestaan van het netwerk
Onze visie voor de komende jaren
Ons doel is om een netwerk te vormen, zowel nationaal als internationaal