Wat we doen
Bij Troc.com bepaalt een expert samen met jou wat jouw goederen waard zijn. Daarna kan je jouw goederen zowel cash laten inkopen, waarbij je er meteen contant geld voor krijgt, of je kan ze in depot laten nemen. Daarna worden de goederen optimaal uitgestald in de toonzaal en meteen online geplaatst. Hoe werkt de depotverkoop precies? Eens een koper gevonden voor jouw product wordt het geld op jouw rekening overgeschreven. Voor de hele afhandeling ontvangt Troc.com een commissie die varieert naargelang de verkoopprijs. Kortom, bij Troc.com is zowel “kopen of verkopen, altijd een goede zaak”.
Onze ideale franchisenemer
Open, sociaal, joviaal en communicatief • Goed georganiseerd, stipt en eerlijk. • Ondernemend, leidinggevend en teamspeler • Management ervaren • Hongerig om zich te ontplooien in een constructief partnership en een WIN-WIN samenwerking.
Ons netwerk in cijfers
Over de formule
- Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: 1982
- Totaal aantal vestigingen: 137
- Aantal franchisevestigingen: 24 in België en 126 in Frankrijk, Zwitserland, Luxemburg, Spanje en Duitsland.
- Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 1100 m²
- Aantal verschillende landen waarin u aanwezig bent : 6
De globale investering van de franchisenemer
- Persoonlijke inbreng: 60.000 €
- Instapgelden: 30.000 €
- Andere bijdragen/verplichtingen: Te financieren voorraad: 40.000 €
Hoe we onze franchisenemers ondersteunen
Type en duur contract: Franchisecontract, duur 9 jaar
Precontractueel Informatie Document (PID) ter beschikking minimum 30 dagen voor ondertekening van het contract.
Lid van de BFF die de Deontologische Code respecteert.
Opleidingen
Opleiding: 9 weken voor de uitbater, 4 weken voor de medewerkers
Doorlopende ondersteuning
Voor opening: Hulp bij opmaak business plan – hulp bij onderhandeling met banken en verhuurder – opmaken van implantatie – hulp bij zoeken van het pand – hulp bij het aanwerven van uw medewerkers.
Na opening: coaching en opvolging op het terrein van u en uw team, analyse van uw resultaten en coaching voor oplossingen, continue opleiding.
Marketing & Communicatie
Gemeenschappelijk marketingfonds waar de objectieven gezamenlijk worden bepaald door franchisenemers en franchisegever – sterke persrelaties – Europese centrale voor visuals and support.
Bijkomende informatie
Investering tussen 160 en 200k volgens de staat van het gebouw met inbegrip van instapgeld, inrichting van de winkel, opleiding van de medewerkers, basis voorraad. Royalties 3% van het ZC, publiciteit 1.25%. Twee tot vier medewerkers. Voordelige multifranchise mogelijkheden.
Ons verleden en onze toekomst
Jaar + land van oprichting: 1982, Frankrijk
Milestones
De allereerste Troc winkel voor tweedehandsverkoop opende zijn deuren in 1982 in Frankrijk. Vandaag is Troc.com uitgegroeid tot een succesvol netwerk van meer dan 130 winkels in zes Europese landen (Frankrijk, België, Luxemburg, Zwitserland, Duitsland en Spanje).
De eerste Belgische Troc.com werd in 1996 geopend. In België telt Troc.com vandaag 29 verkooppunten.
Onze visie voor de komende jaren
In België is er nog plaats voor minimum 15 winkels. Wij zoeken kandidaten voor de provincies Oost- en West Vlaanderen, Limburg, VLaams Brabant en Luxemburg.