Nieuw winkelconcept zet sterke punten Delhaize beter in de verf

Het nieuwe franchise supermarkconcept ‘Fresh Atelier’, dat Delhaize voorstelde in Nijvel, wordt ook bij zelfstandige ondernemers uitgerold. Die leggen wel hun eigen accenten, merken we in de AD Delhaize franchisewinkel van Nathalie en Luc Bormans in Belgrade (Namen).

Het hart van de winkel

Dit is één van de eerste zelfstandige Delhaize-franchisesupermarkt met het nieuwe winkelconcept: de winkel ging na een ingrijpende verbouwing weer open op 8 november. Eerste opmerkelijke vaststelling wanneer je binnenkomt: de wijnafdeling staat helemaal vooraan. Zoals vroeger, zou je kunnen zeggen. “Wijn is een speerpunt voor Delhaize en voor ons een zeer belangrijke afdeling.

Een Fresh Atelier is er niet in Belgrade, maar de versdriehoek vormt wel het hart van de winkel. Over de saladbar en het nieuwe meubel met ‘on-the-go’-producten (‘sur le pouce’ in het Frans) is Bormans enthousiast: “Het draait erg goed. Al denk ik niet dat we een echte traiteur moeten worden, we blijven een supermarkt. Wat vooral sterk is in de nieuwe opstelling, is het feit dat shoppers die de gangen van de droge voeding binnengaan, altijd toch weer terug uitkomen op de versafdeling.”

Profileren als specialist

Delhaize zet met het nieuwe franchiseconcept zijn sterke punten beter in de verf, vindt franchisenemer Bormans. “Zo profileren de franchisenemers van het nieuwe concept zich als een echte specialist. We hebben een knap aanbod kwaliteitsproducten. Die moet je verkopen zoals je wijn verkoopt: mensen hebben nood aan advies.. Als zelfstandige ondernemer kan je zo je stempel drukken.”