VULCO 4.0: NIEUWE FRANCHISEFORMULE

Goodyear Dunlop Retail Partners (GDRP) lanceerde op 1 januari 2019 een aangepaste versie van de bestaande franchiseformule Vulco. Vulco 4.0 focust zich op de ontwikkeling en versterking van de lokale bandenspecialisten en garages in een steeds sneller evoluerende markt. Om de zelfstandige ondernemer daarin bij te staan biedt Vulco de nodige ondersteuning en opleiding. Met succes, zo blijkt. Een week na de lancering van de vernieuwde franchiseformule sloten al drie nieuwe ondernemers zich aan bij het Vulco-netwerk.

In een snel veranderende automarkt (met nieuwe uitdagingen zoals (semi-)autonoom rijden, elektrische voertuigen, connectiviteit, autodelen en nieuwe internationale vlootbeheerders) is het voor een ondernemer belangrijk om mee te evolueren met de behoeften van de klant en de nieuwste technologische ontwikkelingen. Dat vergt marktkennis en investeringen in middelen en mensen: een grote uitdaging voor zelfstandige ondernemers. “Om onze franchisenemers maximaal te kunnen blijven ondersteunen in deze evolutie, de vernieuwing en groei van hun zaak en de versterking van hun concurrentiële positie, hebben wij de Vulco-retailformule kritisch onder de loep genomen. De vernieuwde formule werd ‘Vulco 4.0’ gedoopt”, aldus Ann Ferket, Retail Development Manager van GDRP en grondlegger van de Vulco 4.0-formule.

Vulco 4.0 biedt zijn leden een uitgebreid dienstenpakket, dat bestaat uit marketing- en verkoopondersteuning, groepsaankopen, commerciële en technische opleidingen, bedrijfsadvies, inspiratiemeetings, mysteryshoppingonderzoek, persoonlijke coaching en kwaliteitsaudits. In elke vestiging wordt ook een Vulco-ambassadeur aangesteld die opgeleid wordt in de kernwaarden van Vulco en ervoor moet zorgen dat die waarden door alle medewerkers uitgedragen worden. Daarnaast wordt elk jaar door middel van een bonusprogramma geïnvesteerd in de ontwikkeling van de ondernemer en zijn medewerkers. Vulco maakt deel uit van een sterk Europees retailnetwerk van meer dan 2.500 vestigingen.

“Vulco 4.0 legt de focus op de lokale zelfstandige ondernemer, waarbij we kunnen rekenen op een van de grootste bandenfabrikanten ter wereld als investeerder. Dat maakt dit concept uniek”, zegt Ann Ferket. “In deze digitale wereld kan de zelfstandige ondernemer door zijn persoonlijke service en lokale aanwezigheid een enorme toegevoegde waarde bieden. Die meerwaarde wordt samengevat door de vernieuwde kernwaarden van de Vulco-formule: Vertrouwen creëren, Uitleg geven, de laatste technieken toepassen, Comfort bieden en Oplossingsgericht adviseren. Klanten gaan op voorhand online op onderzoek en kennen het aanbod en de prijzen op de markt. In de Vulcovestiging bieden we hen de mogelijkheid om het product ter plaatse te zien en voelen. En bovenal bieden wij advies op maat van onze klanten, bijvoorbeeld op basis van hun specifieke rijgedrag. Om de klant van morgen nog beter van dienst te kunnen zijn moeten de ondernemer en zijn medewerkers hierin voldoende begeleid worden. En dat is waar wij met Vulco 4.0 het verschil maken.” De Vulco 4.0-formule kon in de eerste week al drie nieuwe leden verwelkomen.

Over Vulco:

Vulco is een franchiseformule met meer dan 700 aangesloten bandenspecialisten en garages in 9 landen. De franchisenemers zijn zelfstandige ondernemers. Zij verzorgen banden- en onderhoudsservices voor zowel privévoertuigen als lease- en fleetwagens van elk type, van motoren en personenwagens tot vrachtwagens en industriële voertuigen. Vulco maakt deel uit van Goodyear Dunlop Retail Partners (GDRP) en telt meer dan 2.500 aangesloten vestigingen in Europa. In België telt GDRP op dit moment 31 vestigingen: 10 onder de naam Vulco en 21 onder de naam Uw Bandenspecialist.