Wat we doen
BURGER KING, tweede burgerketen ter wereld met een uniek merk, concept & smaak.
Onze ideale franchisenemer
U HEEFT DE PASSIE …
Bent u een rasechte ondernemer die een restaurant en zijn team van 60 medewerkers kan aansturen, die een concept nauwgezet toepast, die zich voltijds toewijdt aan zijn restaurant(s) BURGER KING en zo een échte ambassadeur wordt van het merk, iemand die goede relaties met zowel de klanten als de lokale actoren van de regio kan onderhouden, iemand die minimum 1.2 Mio € kan investeren in uw project waaronder 25% eigen inbreng, iemand die flexibel is wat zowel locatie als persoonlijke investering tijdens de vormingsfase betreft,…
Dan bent u de ideale kandidaat om het BURGER KING avontuur te vervoegen!
Ons netwerk in cijfers
Over uw formule
- Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: BURGER KING opgericht in 1954. Marktintrede in België in 2017 onder de vleugels van Burger Brands Belgium
- Totaal aantal vestigingen: 15.000+ restaurants met 13 Mio+ klanten per dag
- Aantal franchisevestigingen: >75% van de vestigingen worden uitgebaat in franchise
- Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: in functie van de ligging en de typologie
- Aantal landen waar we aanwezig zijn: aanwezig in 105 landen wereldwijd
De globale investering van de franchisenemer
- Persoonlijke inbreng: gemiddelde investering = 1,2 Mio € met eigen inbreng = 25%
- Licentierechten: 30K €
- Andere bijdragen/verplichtingen: administratieve kosten = 12,5K €
Hoe wij onze franchisenemers ondersteunen
Type contract + duur: gedeelde franchise – 9 jaar
Precontractueel Informatie Document (PID) wordt minimum 30 dagen voor de ondertekening van het contract aan de franchisenemer voorgelegd
Opleidingen, doorlopende ondersteuning, marketing & communicatie
WIJ HEBBEN DE VLAM…lanceren van een wereldmerk op de Belgische markt, garanderen van een uniek concept & smaak & standaarden & een gastenervaring met de voedselveiligheid te midden van onze core-business, ontwikkelen en animeren van het netwerk & territorium, delen van onze expertise van +45 jaar m.b.t. de markt & het beroep & het netwerk, aanbieden van een intens volledig en continu vormingsprogramma, en ondersteunen van onze partners in hun day-to-day binnen de verschillende domeinen (ops, marketing, HR, tech, IT, quality assurance, supply chain…) alsook tijdens het volledige traject van hun persoonlijke projecten.
Ons verleden en onze toekomst
Jaar en land van oprichting: Burger King BeLux sinds 2017 onder de vleugels van Burger Brands Belgium
Milestones
2017: “We did it” met een historisch jaar en intrede op de Belgische markt, met meer dan 4Mio bezoekers, en met meer dan 600k verkochte Whoppers.
Onze visie voor de komende jaren
Horizon 2020: “The best is yet to come” met 50 restaurants, met 15 Mio bezoekers, en 3k nieuwe jobs.