Wat we doen
Met 40 jaar ervaring in de productie van pralines en een eigen netwerk van 6 winkels en 50 verkooppunten in België is Valentino Chocolatier één van de belangrijkste spelers op de Belgische chocolade markt.
Valentino produceert en verkoopt een assortiment van meer dan 500 chocolade en verpakkingsartikelen dat toelaat leuke geschenken te maken voor 11 seizoenen per jaar: valentijn, pasen, moederdag, vaderdag, einde schooljaar, zomer, herfts, halloween, Sint, Kerst, Nieuwjaar.
De Valentino winkels met een oppervlakte van 50-60m2 bieden een heel ruime keuze aan pralines en geschenken helpen de Belgische gezinnen en families in hun zoektocht naar leuke en verrassende geschenken voor het vieren van belangrijke levensmomenten met familie, vrienden en collega’s.
Onze ideale franchisenemer
Wij zijn op zoek naar dynamische personen die erop gebrand zijn om op zelfstandige basis een succesvolle éénmanszaak te runnen.
Jouw profiel:
- Een passie voor chocolade en geschenken
- De nodige handigheid en een goed voorkomen
- Sterke commerciële voeling met de klant
- Overtuigd van het Valentino winkel concept
- Een eigen inbreng van ongeveer 12.500€
Ons netwerk in cijfers
Over de formule
- Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: 2011
- Totaal aantal vestigingen: 6
- Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 50-60m2 winkel oppervlakte + 20m2 werkruimte
- Landen: België
De globale investering van de franchisenemer
- Persoonlijke inbreng: 25% van totale investering (+/- 50.000€)
Hoe we onze franchisenemers ondersteunen
Type en duur contract: Franchisecontract – 3 jaar, onbepaalde duur
Precontractueel Informatie Document (PID) ter beschikking minimum 30 dagen voor ondertekening van het contract
Opleidingen
Voor de opening: praktische opleiding van 2 weken waarvan 1 week product training in ons chocolade-atelier en 1 week in verkoop training in onze bedrijfswinkel.
Doorlopende ondersteuning
je richt je eigen zaak op, maar je vertrekt niet van nul. Vanaf het begin kan je rekenen op al onze ervaring en advies. Er is een complete ondersteuning en een winkel handboek met relevante informatie over alle aspecten waar u in uw winkel mee te maken krijgt. U runt dus uw eigen winkel met de middelen, de ondersteuning en de ervaring van een grote onderneming.
Marketing & Communicatie
- Communicatieplan op maat voor de opening
- Promotiecampagnes en marketing gericht op consumenten (winkel acties, tv, radio, …)
- Consumenten website met shop locator
- Professionele aanwezigheid op sociale media
- Maandelijkse nieuwsbrieven
Bijkomende informatie
Je krijgt de nodige professionele ondersteuning waardoor jij je voluit kan concentreren op je belangrijkste taak: verkopen. En slagen.
Ons verleden en onze toekomst
Jaar + land van oprichting: 1978, België
Milestones
1978 Een start in Koekelberg
1986 Verhuis naar Anderlecht
1988 Het ontstaan van het Valentino als merk
1994 Verhuis naar Schepdaal
2010 Productie uitbreiding
2011 Opening Valentino concept winkel te Basilix Shopping Center #1
2012 Opening bedrijfswinkel te Schepdaal #2
2013 Opening winkel te Halle #3
2014 Opening winkel te Dilbeek #4
2015 Opening winkel te Ninove #5
2017 Opening winkel te Aalst #6 en start van het franchise verhaal
Onze visie voor de komende jaren
Zeg het met chocolade, en deel je passie!
Ons doel is om in de komende jaren de lekkerste chocolade geschenken op een leuke manier tot bij de Belgische consument te brengen.