Domino’s Pizza steunt Try Vegan campagne

Minder vlees eten is de nieuwe norm, 44% van de Belgen eet minder vlees

Vele jongeren (jonger dan 34 jaar) geven aan minder vlees te eten. Op de markt komen dan ook steeds meer alternatieven voor vlees. Het franchisenetwerk Domino’s Pizza – de grootste pizzaketen in België met meer dan zestig winkels- introduceerde in april dit jaar twee veganistische pizza’s. De ‘Vegan Margarita’ en de ‘Spicy Vegan’. Op maandag 1 oktober start de Try Vegan campagne van EVA vzw en BE Vegan. Als partner van EVA vzw steunt Domino’s dit initiatief.

Door het steunen van de Try Vegan campagne, wil Domino’s Pizza laten zien dat gemakkelijk, snel en lekker eten heel goed samengaat met minder of geen vlees. Tyla Robinson, chef Domino’s Pizza: “we willen voor iedereen lekkere en eerlijke pizza’s maken. Ook voor flexitariërs, vegetariërs, veganisten of mensen met een lactose intolerantie. Die belofte kunnen we nu waar maken.”

100% Vegan, 100% lactosevrij & 100% puur

Bij de ontwikkeling van de veganistische pizza’s staan kwaliteit en smaak centraal. Tyla vervolgt: “Het veganistische deeg is het standaard voor al onze pizza’s. We wilden niet alleen een pizza maken met een veganistische bodem, maar meteen de kans aangrijpen om het ‘standaard’ deeg te verbeteren.  Dat is gelukt!” Het nieuwe deeg is vrij van E-nummers en ingrediënten van dierlijke oorsprong. Bovendien zijn alle ingrediënten vers en vrij van kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. En worden alle pizza’s vers bereid.

De franchiseformule Domino’s pizza is sinds 1993 gevestigd in België en heeft hier inmiddels meer dan 55 vestigingen.

Voor meer informatie over het franchiseconcept van Domino’s Pizza, klik hier.