Wat we doen
Mobalpa is het referentie merk in de markt van de totaalinrichting op maat van leefruimtes. Mobalpa biedt globale oplossingen aan voor de inrichting en de valorisatie van de woning en geniet meer dan 60 jaar ervaring op keukengebied en meer dan 20 jaar wat betreft badkamers en maatkasten (dressing, living, bibliotheek, ouderlijke suite,…). Mobalpa is van oudsher een onafhankelijke onderneming, met een groot respect voor de maatschappij en het milieu, groot geworden in het hart van de Franse Alpen. Een onderneming die gedragen wordt door waardes zoals integriteit en transparantie; een pioniersbedrijf op de markt van de totaalinrichting van de woning.
Sinds meer dan 60 jaar is Mobalpa de bevoorrechte getuige van een maatschappij waar de gewoontes, de trends en de materialen zich met een verbijsterende snelheid ontwikkelen. In ons vak is het nutteloos op de voorgrond te staan, indien men niet vast verankerd zit in zijn tijd.
Dus om de opportuniteiten van morgen te benutten, zoeken wij voortdurend naar nieuwe oplossingen, om juist te innoveren, beter te produceren en aldus onze competitiviteit en uw rentabiliteit te verbeteren.
Misschien is dat ons geheim voor een duurzaam bestaan!
Onze ideale franchisenemer
Aan het hoofd van uw Mobalpawinkel heeft u het genoegen meerdere beroepen tegelijk uit te oefenen: bedrijfsleider, winkelverantwoordelijke, teamleider, coördinator van de verschillende activiteiten, manager, organisator, communicator…
Uw Missies:
Wanneer u een Mobalpa franchise wilt worden, dient u op de eerste plaats gepassioneerd te zijn. Passie is onontbeerlijk omdat ze aanstekelijk is. Graag ondernemen, graag verkopen, graag uitdagingen aannemen en graag met mensen omgaan, zijn eveneens essentiële vereisten voor uw succes.
Zaken doen en een verkoopteam leiden, de training van uw team beheren en natuurlijk de optimalisatie van de behandeling van bestellingen, zijn uw dagelijkse opgaven, met als objectief: de tevredenheid van uw klant.
Om deze redenen zoeken wij bij Mobalpa profielen van ervaren ondernemers, verkopers en managers, die in staat zijn, zich het concept eigen te maken en het binnen hun exclusieve klantenzone te ontwikkelen.
Ons netwerk in cijfers
Over de formule
- Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: 2015
- Totaal aantal vestigingen: 17 in België
- Aantal franchisevestigingen: 2
- Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 300m² (ideale verkoopsoppervlakte = 350m²)
- Aantal verschillende landen waarin u aanwezig bent : 25 landen waaronder België, Frankrijk en Groot-Brittannië in franchise of concessie
De globale investering van de franchisenemer
- Persoonlijke inbreng: vanfaf 80.000€
- Instapgelden: 15.000€
- Andere bijdragen/verplichtingen: 1,5% op de aankoop aan Mobalpa
Hoe we onze franchisenemers ondersteunen
Type en duur contract: 5 jaar
Precontractueel Informatie Document (PID) ter beschikking minimum 30 dagen voor ondertekening van het contract
Lid van de BFF die de Deontologische Code respecteert
Opleidingen: Opleidingsboek, opleiding voor de opening van 3 weken via elearning en 5 weken ter plaatse, coaching tijdens de opening, continu opleiding en coaching na de opening
Doorlopende ondersteuning: coaching, gepersonnaliseerde vergaderingen en opvolgingen, congres, ontwerps- en beheerssoftware
Marketing & Communicatie; Nationale communicatie + tools om lokaal te communiceren
Bijkomende informatie
Ons verleden en onze toekomst
Jaar + land van oprichting: 1907 Frankrijk
Milestones
1948 : ontstaan van het merk Mobalpa; 1985 : eerste verdeler in België; 1993 : lancering van de badkamerlijn; 1997 : lancering van de maatwerk lijn, waaronder dressing e.d.; Het jaar 2000 : certificatie Iso 14001 (milieu) en Iso 9001 (kwaliteit) ; Sinds 2010: acceleratie van de industriële en commerciële investeringen om een plaats voor onze onderneming op te eisen tussen de europese leiders en tevens om vruchtbare toekomstperspectieven te garanderen aan onze frachisenemers.
Onze visie voor de komende jaren
Een performant netwerk van 30 verkooppunten in België tegen 2020.