Franchise Tom&Co
Wie is Tom&Co
Het franchiseconcept Tom&Co is als dierenwinkelketen met bijna 200 winkels in een snelgroeiende sector, al meer dan 30 jaar dé specialist voor huisdieren: een breed assortiment producten en diensten, eigen merken, advies, partnerschappen met verenigingen en deskundigen. Het welzijn van de dieren staat centraal in de visie van het bedrijf, met opleiding als belangrijke pijler, en ook adoptie wordt hoog in het vaandel gedragen.
Ons aanbod van de franchiseformule Tom&Co
Bij Tom&Co bieden we je de kans om je aan te sluiten bij een mooi verhaal op menselijk en professioneel vlak en om je eigen zaak op te starten in een snel groeiende emotionele sector.
- Word zelfstandig ondernemer… binnen een stevig netwerk van ondernemers.
- Versterk onze aanwezigheid in België met een of meer winkels.
- Kies voor een groeimarkt en gepassioneerde professionals.
- Word een tevreden ambassadeur voor een merk met sterke waarden en een groot engagement voor dierenwelzijn.
- Werk samen met een franchisegever die opvolging, opleiding en ondersteuning hoog in het vaandel draagt.
De kracht van ons commercieel netwerk
- Aantal franchiseverkooppunten: 90
- Gemiddeld zakencijfer : 1.2mln€
- Looptijd van het contract : 9 jaar
- Persoonlijke bijdrage : 120.000€
- Instapgeld : 10.000€
- Franchise kost : 5%
90
Aantal franchiseverkooppunten
1,2 miljoen €
Gemiddeld zakencijfer
9 jaar
Looptijd van het contract
120.000€
Persoonlijke bijdrage
10.000€
Instapgeld
5%
Franchise kost
Johan Wellens
Franchisé du Tom&Co Bordeaux
François Lalande
Franchisé des Tom&Co Kontich, Berchem et Knokke
En détails
Met bijna 30 jaar ervaring en binnenkort 200 verkooppunten is Tom&Co marktleider in België en is het een belangrijke speler in Frankrijk geworden.
Tom&Co zet zijn groei verder dankzij:
– Expansie, zowel in België als in Frankrijk
– Premiumisatie van het assortiment
– Een sterke community
– Omnichannel platform
– Exclusieve merken
– Expertise en service
Tom&Co is een Belgisch bedrijf dat in 1991 werd opgericht door een grote food retailer. Het is sinds 2016 onafhankelijk en wordt geleid door een van zijn aandeelhouders, Thierry le Grelle.
Gedurende 30 jaar is Tom&Co zich blijven ontwikkelen en heeft het zich steeds meer gespecialiseerd: verruiming van het assortiment, uitbouwen van de eigen merken, met eigen recepten, groter dienstenaanbod, en partnerschappen met verenigingen en deskundigen. Het welzijn van de dieren staat centraal in de visie van het bedrijf, met opleiding als belangrijke pijler, en ook adoptie wordt hoog in het vaandel gedragen.
Vandaag focust Tom&Co nog meer op het winkelconcept als een ontmoetingsplaats voor de community van dierenliefhebbers.
Wij zijn op zoek naar ondernemers die geïnteresseerd zijn in het creëren en ontwikkelen van hun eigen franchisewinkel in nauwe samenwerking met het management van het netwerk en het Tom&Co-team van sales coaches.
De ondersteuning die onze franchisenemers krijgen, is een echte troef die de beste kandidaten overtuigt om zich bij ons aan te sluiten.
Deze ondersteuning is op maat gesneden en geven wij doorheen elke fase van het contract:
- gepersonaliseerde operationele coaching
- technische begeleiding
- een sterke aankoopcentrale
- een getrouwheidsprogramma, Coloco
- een marketing- en communicatieplan
- opleiding
- een logistieke keten
- IT-tools
De gespecialiseerde handel doet het goed en in het bijzonder de huisdierenmarkt. De Belgische gezinnen geven steeds meer uit aan hun huisdieren, die volwaardige leden van het gezin zijn geworden:
- 890 miljoen € = totale markt voor dierenvoeding in België
- Een op de twee gezinnen heeft een huisdier
- 5% groei verwacht voor de sector
- Best Finance Team of the Year (2019)
- Voted Private Label Product of the Year 2021 – Appetite
Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.