Homepage / Al het nieuws / Het franchisenetwerk Vulco wordt omgedoopt naar Premio

Presse

Het franchisenetwerk Vulco wordt omgedoopt naar Premio

Premio

“Klaar voor overmorgen” is het franchisenetwerk Premio Banden + Onderhoud in Europa. Daarvoor zorgt de nieuwe huisstijl, die een nieuwe merkidentiteit van gekwalificeerde service benadrukt. In de afgelopen maanden hebben de Premio-managers van Goodyear Retail Systems (GRS) op volle kracht gewerkt aan de omschakeling van de aangesloten partnerbedrijven in België, Duitsland, Nederland en Zwitserland naar de nieuwe huisstijl. Ongeveer 60 Premio-vestigingen in de vier landen zijn al van binnen en buiten gemoderniseerd en aangepast aan de nieuwe Premio kleuren.

Premio Banden + Onderhoud gaat de uitdaging met de nieuwe markttrends digitalisering, duurzaamheid en elektromobiliteit aan. Hiertoe ontwikkelt het team rond Ann Ferket, Retail Development Manager (GRS), nieuwe initiatieven en ondersteuningspakketten voor de franchisenemers, zodat zij in deze markt competitief kunnen blijven. De internationale retailformule heeft deze toekomstvisie ook visueel willen benadrukken door de herlancering van de huisstijl in februari 2022.

“Door onze nadruk op gekwalificeerde service laten we klanten nu nog duidelijker zien dat Premio-vestigingen ook in de toekomst het juiste adres zijn voor de nieuwste banden- en onderhoudservice voor alle soorten voertuigen”, meldt Ann Ferket. “Deze duidelijke filosofie en identiteit en de consistente toepassing hiervan, van marketing, kwaliteitsaudits en opleidingen tot het aanspreken van klanten en medewerkers in de vestigingen, helpt om de aantrekkelijkheid van Premio – ook als werkgever, te vergroten “, voegt Ann Ferket toe. 

Premio

Sinds de lancering van Premio in februari 2022 heeft België een goed tempo ingezet: Hier zijn alle voormalige Vulco-vestigingen al succesvol omgezet naar Premio. “Deze naamsverandering is een belangrijke mijlpaal voor Premio in België en weerspiegelt perfect onze continue aanpassing aan de veranderende behoeften van onze klanten”, legt Ann Ferket uit.

Intussen zijn in het totaal een 60 -tal Premio vestigingen in Nederland, Duitsland, Zwitserland en België omgebouwd naar het nieuwe winkelconcept. “Gezien de huidige problemen bij de aanschaf van bouwmaterialen en de lange levertijden is dit een indrukwekkend aantal en een geweldige prestatie”, zegt Michael Ammann, Manager Marketing EU Central (GRS), over het tussentijdse resultaat en hij verheugt zich ook over de feedback uit de eerste dealer-enquête.  “Moderniteit”, “welkomstkarakter”, “digitale aanbiedingen” en “motivatie en stemming” worden na de ombouw gewaardeerd met 4,5 tot 5,0 sterren. Veel van de ondervraagde franchisenemers melden ook een merkbare toename in de aantrekkelijkheid als werkgever, wat vooral tot uiting komt in positieve reacties bij de werving van werknemers.  

Niet alleen in deze vier landen worden de nieuwe merkidentiteit en de daarmee samenhangende focus op gekwalificeerde service, digitalisering en duurzaamheid goed ontvangen door de franchisenemers. Tegelijkertijd vindt de modernisering van de werkplaatsen ook plaats bij de Premio-vestigingen in Oost-Europa en met dezelfde elementen bij de Vulco-vestigingen in Frankrijk. Samen geven de reeds 120 gemoderniseerde vestigingen, waaraan er bijna wekelijks meer worden toegevoegd, de omvang aan van het netwerk van Goodyear’s aangesloten bandenspecialisten in Europa met de uniforme uitstraling in modern blauw en geel.