Homepage / Voedingsector / Intermarché
Franchise Intermarché
Wie is Intermarché ?
INTERMARCHE maakt deel uit van de groep “Les Mousquetaires”, die in 4 landen actief is met 7 formules: voeding, woninginrichting en mobiliteit.
Het netwerk Les Mousquetaires telt bijna 4.000 verkooppunten die worden beheerd door meer dan 3.000 zelfstandige ondernemers.
Ons aanbod van de franchiseformule Intermarché
In België zijn “Les Mousquetaires” aanwezig met 162 INTERMARCHE Contact en Super verkooppunten met verkoopoppervlaktes die variëren van 400 tot 3.000 m².
Om het netwerk in Wallonië te ontwikkelen en de overname van bestaande verkooppunten te verzekeren, werft INTERMARCHE toekomstige franchisenemers met een aanzienlijke ervaring en een minimale eigen inbreng van 100.000 euro.
- Beste omzetgroei in de voedingsmarkt sinds 5 jaar in België!
- Bij Les Mousquetaires zijn het de onafhankelijken- franchisenemers die mee beslissen, niet enkel het hoofdkantoor!
- 6 maanden theoretische en praktische opleiding om uw toekomstig verkooppunt te runnen
- Steun van andere zelfstandigen bij het opzetten of overnemen van uw winkel
- Geen inschrijvingsgeld, uw bijdragen vormen het maatschappelijk kapitaal van uw toekomstige vennootschap.
De kracht van ons commercieel netwerk
INTERMARCHE telt 162 winkels met een verkoopsoppervlakte tussen 400 en 3.000 m².
INTERMARCHE is de specialist in ter plaatse bereide verse producten in slagerij, kaas, delicatessen, catering en vis.
Verse produkten, die ook bakkerijprodukten, banketbakkersprodukten, groenten en fruit en diepvriesprodukten omvatten, beslaan 50% van de oppervlakte van een geconceptualiseerde winkel.
- 162 verkooppunten
- 3 winkelformaten: Contact (400 tot 899 m² ), Super (900 tot 3.000 m² ) en ITM By Mestdagh ( +/- 1.000 tot 2.000 m² )
- Aantal franchiseverkooppunten: 163
- Gemiddelde omzet: meer dan 9.000 € omzet per m² verkoopoppervlakte, 2de prestatie van de Belgische markt !
- Duur contract: 10 jaar, stilzwijgend verlengbaar tenzij 6 maanden voor het verstrijken van het contract afgezien wordt van verlenging
- Eigen bijdrage: minimaal 100.000 €.
- Instapgeld: : /
- Franchise kosten: 0,56% van de omzet inclusief BTW
Verkooppunten
162
Gemiddelde omzet
Variabel
Duur contract
10 jaar
Eigen bijdrage
Min. 100.000 €
Instapgeld
Nihil
Kosten Franchise
0,56% van de omzet
Martin Staelens
Franchisenemer Hannut
Geoffroy de Hennin
Franchisenemer Ramillies
Amélie Ronse
Franchisenemer Celles en Orcq
Villers-le-Bouillet
Vidéo du concept commercial
Forchies-la-Marche
Concept commercial
Article paru dans Gondola Magazine – octobre 2020
article paru dans Gondola Magazine – octobre 2020- sur le parcours professionnel de Cateno Sanguine, franchisé de Strépy-Bracquegnies (La Louvière) et de de Philippe Crépin, franchisé de Limelette
Article paru dans la campagne entreprendre du Trends – septembre 2021
Article paru dans la campagne entreprendre du Trends – septembre 2021 – sur le parcours de Benoit Alliaume, franchisé de Jurbise
Article paru dans Le Soir en février 2020
Article paru dans Le Soir en février 2020 – interview Alain Boulle – Président du Conseil d’Administration INTERMARCHE Belgique.
In detail
De groep “Les Mousquetaires” is een groep die is opgericht door onafhankelijken voor onafhankelijken. De zelfstandigen beheren hun eigen verkooppunt(en) maar ook de centrale diensten twee dagen per week. De beslissingen worden dus in het belang van het netwerk genomen door mannen en vrouwen in het veld.
De groep “Les Mousquetaires”, die in 1969 in Frankrijk werd opgericht door Jean-Pierre Le Roch en 92 andere onafhankelijke zakenlieden, is een afsplitsing van de groep “Leclerc”
In België zijn Les Mousquetaires al meer dan 30 jaar aanwezig met de formule INTERMARCHE.
– Bereidheid om te investeren en te ondernemen
– Gepassioneerd in het bedrijfsleven.
– Aanzienlijke beroepservaring op het gebied van management, handel en/of administratie
– Deelnemen aan de waarden van de groep inzake medebeslissing met de andere onafhankelijken ( franchisenemers).
– Persoonlijke bijdragen van ten minste 100.000 euro
– In een positie verkeren om bankfinanciering te verkrijgen
Intermarché biedt haar toekomstige franchisenemers een opleiding van 6 maanden om zich de kneepjes van het vak eigen te maken in het beheer van een grootwarenhuis.
Na de opleiding helpt Intermarché de toekomstige franchisenemer met zijn of haar ondernemingsplan, met inbegrip van de onderhandeling over leningen. Deze gepersonaliseerde coaching kan 2 jaar duren na het einde van de opleiding.
De grootwarenhuis sector is en blijft een essentiële sector van eerste levensbehoeften die weinig te lijden heeft gehad van de crisis.
Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.