Panos belegde broodjes

Panos franchiseketen lanceert nieuwe recepten na enquête

Vanaf maandag 17 mei richt de franchiseketen Panos de schijnwerpers op zijn belegde broodjes. De Belgische marktleider lanceert dan 5 nieuwe en 15 verbeterde recepten en 2 nieuwe rustieke broodjes. Met meer dan 80 jaar ervaring en als deel van La Lorraine Bakery Group focust Panos met zijn ‘Krak in Broodjescampagne’ op heerlijk krokant brood, smaakrijke recepten, gezonde groentjes en duurzaamheid. Om de nieuwe broodjes te vieren, vroeg Panos in een uitgebreide Belegde Broodjes-enquête aan 3.802 Belgen naar hun mening, (smaak)voorkeuren en gewoonten rond brood en belegde broodjes.  

De vernieuwde menukaart met belegde broodjes blinkt vanaf maandag 17 mei in alle 280 Panos-winkels. Panos introduceert 5 nieuwe recepten: van vegetarische eiersalade en vegan aubergine & tomatenspread, over scampi in look voor foodies, tot Breydelham en Brugge Oud-kaas voor liefhebbers van kwaliteit van bij ons. Nog eens 15 Panos-recepten krijgen een upgrade, met nieuwe ingrediënten (bv. gouda kaas zonder dierlijk stremsel) of door een smaak- en kwaliteitsverbetering (bv. een hoger percentage van het hoofdingrediënt en een verlaagd vetpercentage in de surimi-krab-, kip curry- en tonijnsalade).

Met dit vernieuwde broodjesassortiment blijft de franchiseformule Panos inzetten op belangrijke foodtrends (vezelrijk brood, veggie, kwaliteitsingrediënten, verrassende smaken) en duurzaamheid (seizoensgebonden en lokale ingrediënten, ecologische verpakkingen). Zo garandeert de broodjesspecialist voor ieder wat wils voor een smakelijk verwenmoment.

Resultaten van de grote Belegde Broodjes-enquête én vernieuwingen bij Panos

Als grootste broodjesketen van België houdt Panos de vinger graag aan de pols. In de grote Belegde Broodjes-enquête peilden ze naar de meningen die mensen hebben over brood, (smaak)voorkeuren en gewoonten rond brood en belegde broodjes.

Een grote meerderheid (47% eerder akkoord en 22% helemaal akkoord) vindt dat een gezond en gebalanceerd dieet ook brood bevat.

Methodologie

De Panos broodjesenquête werd tussen 8 februari en 7 maart 2021 online ingevuld door 3.802 Belgen.

Er werd aan de respondenten specifiek gevraagd om te antwoorden zoals in het ‘normale’ leven (voor maart 2020, en even geen rekening houdend met verplicht telewerken of social distancing).