Pitaya Logo

Pitaya groeit door crowdfunding

Het Belgische investeringsplatform Alpha Seed heeft via zijn dochter Alpha Thaï Benelux afgelopen juli de kans niet laten liggen om de master franchise van het merk Pitaya, Franse specialist van Thai Street food voor de Benelux, in handen te krijgen.

Pitaya crowdfunding

Pitaya’s eerste Belgische restaurant opende zijn deuren in Brussel in september, gevolgd door een tweede restaurant in Luik in december, beide midden in de Covid-crisis.

Om haar expansieplan voor de komende 7 jaar in de Benelux (70 restaurants waarvan 30 in België, 35 in Nederland en 5 in het Groothertogdom Luxemburg) te realiseren, heeft Alpha Seed, in samenwerking met BeeBonds, een alternatief financieringsplatform (crowdfunding), vanaf 14 januari 2021 een obligatie-uitgifte met een looptijd van 4 jaar gelanceerd tegen een brutorentevoet van 8% / jaar, met een inschrijvingsperiode die eindigt op 27 januari, met een maximaal investeringsbedrag van € 2.000.000.

Een primeur in de wereld van fastfood en franchising in België, hoewel soortgelijke crowdfundingoperaties al zijn uitgevoerd door andere franchisenemers in andere sectoren.

Projecten van Pitaya franchise in de Benelux voor het jaar 2021

De franchiseformule Pitaya kondigt aan dat toekomstige openingen gepland zijn in België (9 restaurants, waarvan 2 in eigendom in Vlaanderen en 7 in JV/Franchise), Luxemburg (2 restaurants in JV) en Nederland (1 restaurant in eigendom), om een totaal van 14 restaurants te bereiken tegen het einde van 2021.