Homepage / Al het nieuws / Dierendonck opent zijn eerste Waalse winkel in Waterloo via franchising

Presse

Dierendonck opent zijn eerste Waalse winkel in Waterloo via franchising

Dierendonck Waterloo

Hendrik Dierendonck opende op 24 oktober zijn achtste vestiging in Waterloo. Dat is meteen de eerste winkel in Wallonië en de eerste die als franchise wordt uitgebaat.

Op 49-jarige leeftijd is Hendrik Dierendonck het boegbeeld van de befaamde slagerij Dierendonck in Vlaanderen. Zijn winkel in Sint-Idesbald heeft gezelschap gekregen van andere in Nieuwpoort, Kortrijk, Brussel-Centrum, Ukkel en nu Waterloo. Maar Dierendonck is ook eigenaar van het populaire restaurant: ‘Carcasse’ in Koksijde en sinds kort ook van een tweede vestiging in Knokke. De Dierendonck groep heeft nu meer dan 140 werknemers en heeft een omzet van 32 miljoen euro. Het bedrijf levert ook gerijpt vlees en worsten aan toonaangevende horecazaken, Cru-outlets en tien Delhaize-winkels die uitgebaat worden door zelfstandigen.

Hoewel Hendrik Dierendonck in het zuiden van het land niet dezelfde media-aandacht geniet als in Vlaanderen, heeft zijn reputatie toch de taalgrens overschreden, waardoor hij zijn geografische expansie in Franstalig België kan voortzetten, zoals hij uitlegt: “In onze vestigingen aan de kust en in Brussel komen regelmatig klanten uit Waals-Brabant. Lasne, Waterloo, Ter Hulpen,… fervente aanhangers en trouwe consumenten! Wij hadden al langer plannen om letterlijk dichter hen te staan. Nu wij de perfecte locatie en de juiste mensen hebben gevonden, ben ik heel gelukkig dat wij aan hun wensen tegemoet kunnen komen.”

Dierendonck Waterloo

©

Dierendonck

In Waterloo is Hendrik Dierendonck, net als in de andere ateliers, bezig met de voorbereiding van het team dat de winkel in Waals-Brabant, de eerste die als franchise wordt uitgebaat, zal leiden en met de opleiding van de nieuwe medewerkers ter plaatse.  “In onze andere winkels en versnijdingsateliers, maar ook aan de bron, bij de boeren: wij willen dat ze echt alles van nose-to-tail leren kennen. Zij moeten onze passie en ideologie ook perfect aanvoelen zodat ze nadien, achter de toog, dezelfde ingesteldheid uitstralen”, vertelt hij. Deze filosofie is er een van kwaliteit en verantwoorde consumptie, wat de prijs rechtvaardigt. ‘Minder maar beter’ is het motto, diep verbonden met het terroir: “Daarom hebben wij onlangs ook besloten een zaak over te nemen die gespecialiseerd is in op biologische wijze gekweekte runderen in de Ardennen. Ons verhaal – lokaal, puur en lekker – moet volledig kloppen”, vervolgt hij. Dierendonk gaat in deze nieuwe winkel trouwens nog een stap verder, door een aanbod van bijkomende producten (groenten, zuivel, brood, hoevekip aan ’t spit,… ) aan te bieden. Klanten kunnen er over de middag ook aanschuiven aan de lange tafel voor een boterham met charcuterie.

Bron: Gondola