Homepage / Al het nieuws / Domino’s Pizza goed op weg naar zijn 150ste franchise

Presse

Domino’s Pizza goed op weg naar zijn 150ste franchise

Domino's Pizza

Het franchiseconcept Domino’s Pizza, dat vorig jaar zijn 100e franchiseverkooppunt vierde in België, zet zijn onophoudelijke expansie voort tijdens deze pandemische periode in ons land.

Een van de kenmerken van deze expansie is het aantal nieuwe verkooppunten dat wordt geopend door franchisenemers die reeds deel uitmaken van het netwerk. Vorig jaar werden er, van de 8 nieuwe franchiseverkooppunten geopend sinds september 2021, 7 geopend door Domino’s Pizza franchisenemers die reeds 2 tot 4 restaurants van Domino’s beheren.

In het algemeen moet worden opgemerkt dat bijna twee derde van de franchisenemers in het totale Domino’s Pizza netwerk hun avontuur met het merk zijn begonnen als bezorger of in de restaurantkeukens.

Een tweede Domino’s Pizza franchise in Brugge

Op 27 januari 2022 opende Domino’s zijn tweede winkel van 100 m² in Brugge in de wijk Sint-Pieters onder het management van multifranchisenemer Kamil Yahia Mohame.

Kamil begon, zoals veel franchisenemers, zijn carrière in 2011 bij Domino’s Pizza als bezorger. Na twee jaar was hij al winkelmanager van een franchiseverkooppunt. Met de hulp van franchisenemer Yassin, werd hij manager van drie winkels in Antwerpen. Na de opening van zijn eerste franchise in Brugge in 2014, opende Kamil vervolgens Torhout en Eeklo en zijn vierde franchiseverkooppunt in Brugge Sint-Pieters.

Een nieuw franchiserestaurant in Hoogstraten

Op 25 maart 2022 werd de 130e Domino’s Pizza franchiserestaurant geopend in Hoogstraten, regio Antwerpen.

Davoud Darehshoori staat aan het hoofd van de zaak en wordt met deze nieuwe opening een multifranchisenemer, na het beheer van het franchiseverkooppunt in Malle dat ook onder zijn hoede staat, op nog geen 20 kilometer van Hoogstraten.

Domino’s Pizza in Bobbejaanland

Domino's Pizza Bobbejaanland

Het pretpark Bobbejaanland is begin dit jaar een partnerschap aangegaan met Domino’s Pizza om begin april een verkooppunt te openen in de themazone Adventure Valley, bekend van de attracties Revolution en Banana Battle.

Deze zal worden ondergebracht in het McMonkey-restaurant, dat zal worden omgebouwd naar een Domino’s Pizza verkooppunt. Naast een verkoopbalie komt er ook een afhaalpunt in de vorm van een pizzamachine.

Deze opening in een pretpark is een primeur is voor Domino’s Pizza in België , maar misschien niet toevallig want vorig jaar opende in Plopsaland in De Panne reeds een vestiging van Pizza Hut.

In april 2019 versterkt Bobbejaanland zijn fastfoodaanbod al met de opening van een Pano’s broodjeszaak franchisevestiging in het hart van de themazone Land van Legende.

Een nieuw franchiseverkooppunt voor Domino’s in Wevelgem

Domino's Pizza Wevelgem

Op 10 maart 2022 opende Domino’s Pizza een nieuw franchisevestiging van 200 m² op de Grote Markt in Wevelgem onder het beheer van een nieuwe franchisenemer Sarah Toaima.

Dit nieuwe franchiseverkooppunt richt zich op bezorging met een vloot van elektrische fietsen.

Sarah heeft jarenlange ervaring in de horeca en is klaar voor deze volgende stap in de voedingssector. Als grote fan van het merk Domino’s, was dit een grote uitdaging voor haar. Sarah: ”De waarden van Domino zijn erg belangrijk voor me en zorgen ervoor dat ik me thuis voel in de organisatie.”

Domino’s Pizza slaagt erin een Nutri-Score A pizza aan te bieden!

Pizza is niet het gezondste voedsel. De meeste pizza’s in de schappen van onze supermarkten hebben een Nutri-Score C of D, met enkele uitzonderingen die een B toestaan.

En in de gespecialiseerde ketens? Tot nu toe hebben fast-foodrestaurants ervoor gewaakt de Nutri-Score van hun producten mee te delen. Uit een recente studie van Sciensano is gebleken dat de meeste producten in het assortiment van verschillende fast-foodrestaurants Nutri-Score D of E hadden, de slechtst mogelijke scores!

Domino’s pizza, daarentegen, deed het vrij goed, met slechts 13% van zijn producten in deze twee slechte categorieën. Het merk gebruikt nu de Nutri-Score op zijn verpakking om de consument te begeleiden bij zijn bewuste keuzes en zet zich volledig in voor transparantie.

Voor meer informatie om franchisenemer te worden bij Domino’s Pizza, klik hier.

Top 3 des derniers articles