Franchise Balls & Glory

Wie is Balls & Glory ?

Het franchiseconcept Balls & Glory is een van de pioniers in de fast-casual conceptmarkt en winnaar van de internationale gouden palm voor innovatiefste restaurantconcept!

Chef Wim Ballieu (°1982) brengt de boerderij van zijn grootouders naar de city-jungle in een dagschotelrestaurant 3.0.

Een zeer eigentijdse combinatie van shop, delivery & restaurant, waarbij elke gehakt- of vegetarische bal verrast door zijn vloeibare vulling.

Haar korte keten (eigen boerderij) & toegankelijke sfeer maken Balls & Glory geliefd bij een groot & breed publiek.

  • Slow food – fast served
  • Open keuken
  • Communal tables in een urban-huiselijk kader
  • Gratis water en fruit op tafel
  • Shop, take-away, delivery & restaurant

Ons aanbod van de franchiseformule Balls & Glory

We leven in tijden waarin een “war for talent” hevig woedt. Het franchiseconcept Balls & Glory en onze bedrijfswaarden zijn erop geënt om een zo aangenaam mogelijk werkklimaat te creëren waarin zowel x-ers,y-ers, z-ers & alpha-ers zich goed in hun vel voelen.

Vanuit HQ ondersteunen we jou in sterk rekruteren & aantrekken van talent. Er worden maandelijks opleidingen voorzien voor zowel de starters als de meer ervaren werknemers. Dit doen we door doelgerichte training op bvb. de boerderij of één van onze leveranciers, maar ook door uitwisseling tussen de verschillende stores.

Jouw ontplooiing en deze van je collega’s zijn voor ons van primair belang! We zijn er anderzijds ook rotsvast van overtuigd dat wij ook van jou kunnen leren: samen sterk dus.

De kracht van ons commercieel netwerk

Persoonlijke inbreng : 240.000€ – waarvan minstens 60K niet bancair
Instapgeld : 14.500€
Aantal franchisevestigingen: 5 + foodtruck
Marketing bijdrage : 4% van de omzet
Licentiefee: 3% van de omzet

 

 

 

60.000 €

Persoonlijke inbreng

 

14.500 €

Instapgelden

7 + foodtruck

Aantal vestigingen

4% van de omzet

Marketing bijdrage

3% van de omzet

Licentiefee

jaar

Looptijd Contract

Geen nieuws op dit moment

In detail

Milestones

2012:
– eerste mono-dish restaurant concept in België. Gestart als pop-up en lunch-only concept in Gent
– winnaar gouden palm innovatiefste restaurantconcept België
– start van de productie-unit in ‘t Gentse, expansie-proof
– eerste foodtruck en aanwezigheid op alle grote festivals in België
– opening van de tweede Balls & Glory-vestiging in Brugge
– lancering van het eerste Balls & Glory-boek

2013:
– opening van Balls & Glory Antwerpen
– winnaar internationale gouden palm innovatiefste restaurantconcept

2014:
– flagship store in Gent – nieuwe locatie
– winnaar ondernemer van het jaar Gent
– Venuez – Best Hospitality Concept

2015:
– opening Balls & Glory Leuven
– genomineerd Restaurant Design Awards

2016:
– opening Balls & Glory Brussel
– genomineerd Young entrepreneur of the year

2018:

– winnaar prix mercure by comeos: retailconcept of the year

– 5de jaar aanwezig op Tomorrowland

2019:

– Opening Balls & Glory Sint-Niklaas

– Opening Balls & Glory Mechelen

– Opening Balls & Glory kiosk Brussels Expo

Een hospitality freak met een echte ondernemersmentaliteit die in een veilig klimaat en met de nodige support het franchiseconcept Balls & Glory naar zijn of haar stad brengt. We have the balls, you make the glory!

Heb je een grote passie voor hospitality, een sterk lokaal netwerk, je houdt van je stad, en de stad houdt van jou?

Je bent een echte intrapreneur, met een hedendaagse mindset en een eigen verhaal, waarmee je jouw steentje kan bijdragen aan onze visie.

Je hebt een onberispelijke discipline, en bent bereid om minimum 30u per week in je eigen store te staan.

Je weet hoe je met klanten & collega’s om moet gaan, je bent met andere woorden een echt sociaal dier!

Franchisecontract met PID.


Product & Innovation

Enerzijds zijn er onze roots die teruggaan naar de eigen boerderij & anderzijds het craftmanship om tot de beste gehaktbal te komen. We hebben een centrale keuken waar iedere bal met de hand wordt gedraaid en voorzien van zijn beroemde vulling. Het franchisenetwerk Balls & Glory kreeg  hiervoor een BRC-label dat garant staat voor topniveau veiligheid & traceerbaarheid.

Wim schrijft maandelijks nieuwe recepten voor de stoemp, salads, limo’s, juices & cakes die in de stores gemaakt worden. Deze technische fiches zijn een makkelijke leidraad om in de keuken aan de slag te gaan. De slagkracht van onze groep zorgt voor unieke partnerships: scherpste prijzen & de leukste ingrediënten.

Een direct en voortdurend contact met allerlei start-ups in food & tech zorgen ervoor dat Balls & Glory de markt steeds voorop is: onze company owned stores testen voortdurend nieuwe en betere technologieën om onze gasten en medewerkers het leven leuker, beter en gezonder te maken.


Coaching & Training

We leven in tijden waarin een “war for talent” hevig woedt. Het concept & onze bedrijfswaarden zijn erop geënt om een zo aangenaam mogelijk werkklimaat te creëren waarin zowel x-ers, y-ers, z-ers & alpha-ers zich goed in hun vel voelen.

Vanuit HQ ondersteunen we jou in sterk rekruteren & aantrekken van talent. Er worden maandelijks opleidingen voorzien voor zowel de starters als de meer ervaren werknemers. Dit doen we door doelgerichte training op bvb. de boerderij of bij één van onze leveranciers, maar ook door uitwisseling tussen de verschillende stores.

Jouw ontplooiing en deze van je collega’s zijn voor ons van primair belang! We zijn er anderzijds ook rotsvast van overtuigd dat wij ook van jou kunnen leren: samen sterk dus.

Marketing, Community & Storytelling

Balls & Glory heeft de afgelopen jaren sterk gebouwd aan een leadership-rol binnen de fast-casual markt. Haar pioniersrol staat garant voor een grote geloofwaardigheid.

Er wordt een duidelijke lokale, nationale & internationale strategie aangeboden, onderbouwd door activatie-acties, ontwerp grafische in-store identiteit & een stevige online aanwezigheid.

Social media, website, blog, Linkedin, SEO, CRM, order-platforms, respons & interactie worden globaal aangestuurd & uitgevoerd met veel mogelijkheid om lokaal aan te vullen.

Naast de 2-maandelijkse thema-campagnes, worden er kookboeken, gadgets & online content aangeboden.

De aanwezigheid van onze founder Wim Ballieu in Belgische & Nederlandse media is sinds dag 1 een zeer waardevol medium. Maar we geven vooral onze lokale spelers graag het platvorm dat ze verdienen.

 

IT, DEVELOPMENT & BENCHMARK

Onze IT is net zoals het concept eenvoudig maar zeer doeltreffend. Vanuit de cloud werken we met zeer mobiele applicaties die een vlotte werking garanderen in personeelsplanning, bestellingen, reservaties, boekingen, betalingen & rapportage.

Meten is weten: het netwerk van de verschillende stores is dé ideale basis voor een makkelijk dagelijks beheer. Op basis van korte overzichtelijke tabellen kan je je resultaat meten: in functie van de andere stores, in functie van groei year to date, in functie van productgroepen, in functie van klantengroepen & hun retentie, productiviteit, enz.

Onze jarenlange expertise helpt je dmv data en netwerk om je lokale business te ontwikkelen en/of te laten groeien. Al dan niet met een accountant uit ons netwerk.

2012:

– winnaar gouden palm innovatiefste restaurantconcept België
2013:

– winnaar internationale gouden palm innovatiefste restaurantconcept

2014:
– winnaar ondernemer van het jaar Gent
– Venuez – Best Hospitality Concept

2015:

– genomineerd Restaurant Design Awards

2016:

– genomineerd Young entrepreneur of the year

2018:

– winnaar prix mercure by comeos: retailconcept of the year

Nieuws in de kijker

Geen nieuws op dit moment

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF