Homepage / Voedingssector / Carrefour Express

Franchise Carrefour Express

Wie is Carrefour Express ?

Carrefour Express is een moderne buurtwinkel met een aangepast aanbod en toegankelijke prijzen, waar alles in functie staat van makkelijk en snel winkelen in een aangenaam kader. Ideaal voor het kopen van verse producten, voor een snelle oplossing voor je maaltijd of een efficiënte aanvulling op je boodschappen en dit met aangepaste en ruime openingsuren.

Ons aanbod van de franchise formule Carrefour Express

Als franchisenemer baat je een buurtwinkel uit onder de vlag van Carrefour Express. Jij bouwt aan je eigen onderneming terwijl je profiteert van de naamsbekendheid, professionele aanpak, technologie en vorming van Carrefour.

  • Opleidingen: Carrefour biedt een volledige opleiding aan vooraleer de franchisenemer start – daarenboven beschikken ze over persoonlijke begeleiding vanaf opstart winkel door een trainingscoach.
  • Opvolging : Voorts beschikt de franchisepartner over alle mogelijkheden en contactpunten naar al onze diensten en kunnen ze permanent in contact treden met hun Regionale Directeur die hun tijdens hun ganse partnership zal begeleiden met een “persoonlijke” aanpak.
  • Doorlopende ondersteuning: De kandidaat wordt begeleid in de analyse van de resultaten en ontvangt commerciële raadgevingen mbt het ontwikkelen van de mogelijkheden van zijn verkooppunt.
  • Marketing & Communicatie: Bonuskaart, ondersteuning in lokale marketing (POS-materialen), ter beschikking stellen van alle mogelijk hulp op gebied van analyse (via onze digitale tools)
  • Bijkomende informatie: Franchise Partners staan bij ons “in de kijker”; dit om ons gezamenlijk doel te bereiken, namelijk tevreden klanten en tevreden franchisenemers; dit door gebruik te maken van tools en strategische keuzes om samen efficiënt vooruitgang te blijven boeken op onze weg naar succes!

 

De kracht van ons commercieel netwerk

  1. Carrefour Groep is één van de wereldleiders op vlak van de foodretail.
    1. 100 MILJOEN gezinnen-klanten over de vloer wereldwijd elke jaar
    2. € 76 MILJARD omzet
    3. 360.000werknemers
    4. Meer dan 12.100 winkels in meer dan 30 landen
  2. Carrefour België behoort tot de grootste retailers van België en opent regelmatig nieuwe winkels.
    1. ±80% van alle gezinnen doet elk jaar zijn boodschappen bij Carrefour.
    2. 18% marktaandeel
    3. €4,5 MILJARD omzet
    4. 800 winkels in België en daarmee één van de marktleiders in België
    5. 90% van al onze winkels worden uitgebaat door franchise partners
  • Aantal franchise verkooppunten : op eind 2020: +/- 710 winkels
    • waarvan +/- 310 Carrefour Express
  • Gemiddeld zakencijfer : wordt toegelicht tijdens een persoonlijk gesprek
  • Looptijd van het contract : eerste franchisecontract 9 jaar
  • Persoonlijke bijdrage : vanaf 60.000€; gemiddeld 80.000€
  • Instapgeld : bij nieuwe winkel 5K€;

Franchise kost : wordt besproken tijdens persoonlijk gesprek

 

310

Aantal franchise verkooppunten

9 jaar

Looptijd van het contract

60.000€ – 80 000 €

Persoonlijke bijdrage

 5K€ – bij overname 0€

Instapgeld

Variabel

Kosten Franchise

Getuigenis van de Carrefour Express franchisenemer van Oudenaarde.

In detail

Carrefour heeft meer dan 20 jaar ervaring in België als franchisepartner.

Je geniet bij ons dan ook van een waaier aan voordelen:

  • Een succesvolle toekomst, omdat het concept al uitvoerig getest werd en je mee profiteert van de naamsbekendheid van een gevestigd merk.
  • Je kan rekenen op het vertrouwen van vaste klanten.
  • Je krijgt voortdurende begeleiding en staat er nooit alleen voor.
  • Franchising vraagt een kleinere investering dan wanneer je een eigen zelfstandige onderneming start.
  • Je geniet mee van schaalvoordelen. Dit betekent goedkopere inkoopprijzen en grotere marges op je verkoop.

Carrefour België is gegroeid, na overname van GB groep, vanaf 2000; heeft dus reeds een jarenlange en historische ervaring op de Belgische markt.

Totaal aantal vestigingen: op eind 2020: +/- 800 winkels
40 Hyper (geïntegreerde winkels, beheerd door Carrefour)
+/- 45 Market (geïntegreerde winkels, beheerd door Carrefour)
1 ROB (geïntegreerde winkel, beheerd door Carrefour)
+/- 400 Market Franchise ( winkels beheerd door partners)
+/-310 Express Franchise ( winkels beheerd door partners)

Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt Carrefour Express: gemiddeld tussen 200m² – 250m²

Aantal verschillende landen waarin we aanwezig zijn: 34 landen wereldwijd

Nombre total de magasins : à fin 2020 : +/- 800 magasins

40 Hyper (magasins intégrés, gérés par Carrefour)

+/- 45 Market  (magasins intégrés, gérés par Carrefour)

1 ROB (magasin intégré, géré par Carrefour)

+/- 400 Market Franchise  (magasins gérés par des partenaires)

+/- 310 Express Franchise  (magasins gérés par des partenaires)

Surface moyenne (m²) d’un magasin Carrefour Express : entre 200m² et 250m².

Nombre de pays où nous sommes présents : 34 pays dans le monde

Carrefour Belgium is ontstaan na de overname van GB-groep (supermarkten groep die reeds actief was op de Belgische markt sinds 1958) in 2000 door de groep Carrefour.

De strategie van Carrefour België ligt in dezelfde lijn als die van de voorbije jaren.  Toch willen we die duidelijker voelbaar maken en nóg meer aansluiting vinden bij het dagelijks leven van onze klanten en onze medewerkers.  We onderscheiden drie pijlers:

  1. de voedseltransitie voor iedereen via  ‘Act for Food’,
  2. klantentevredenheid dankzij de 555-strategie
  3. een evolutie in de bedrijfscultuur met ‘Act for Change’.

 

La stratégie de Carrefour Belgique s’inscrit dans la continuité des années précédentes.  Pourtant, nous voulons la rendre plus tangible et encore plus en phase avec la vie quotidienne de nos clients et de nos employés.  Nous distinguons trois piliers :

  1. la transition alimentaire pour tous grâce à “Act for Food”,
  2. la satisfaction des clients grâce à la stratégie 555
  3. une évolution de la culture d’entreprise avec “Act for Change”.

Jouw ervaring en ondernemerschap, gecombineerd met onze financiële voorstellen en sterke commerciële concepten bieden jou de unieke kans om een bloeiende zaak uit te bouwen.

Commerciële ingesteldheid, klantgerichtheid, zin voor detail en affiniteit voor voeding.

Bereid om te werken op zon- en feestdagen maar vooral ook om zelf in zijn winkel actief aanwezig te zijn en deze te beheren (samen met een klein team – die je ook de nodige ondersteuning zal geven).

Bereidheid om te investeren in zijn toekomst; zowel operationeel als financieel

Attitude commerciale, orientation client, sens du détail et affinité avec la nourriture.

Vous êtes prêt à travailler le dimanche et les jours fériés, mais surtout à être activement présent dans le magasin et à le gérer vous-même (avec une petite équipe – qui vous apportera également le soutien nécessaire).

La volonté d’investir dans son avenir, tant sur le plan opérationnel que financier.

  • Opleiding
    • Administratieve ondersteuning
  • Financiële opvolging
  • Schaalvergroting en betere inkoopmarges
  • Vertrouwen/Service/Onthaal & Nabijheid

Je kan bij ons rekenen op een totaalpakket van ondersteuning en diensten om ervoor te zorgen dat – mits uw goede lokale opvolging en beheer – er een “successtory” wordt gecreëerd en uw ondernemerschap verder wordt begeleid.

 

Foodretail: een sterk idee!

  • Foodretail is een sector die altijd nodig zal zijn, ook in economisch woelige tijden.
  • Het is een groeiende sector die altijd streeft naar innovatie en verbetering.
  • Het is een nuttige sector waarbij je ook sociaal en maatschappelijk je steentje bijdraagt.

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF