Franchise Carrefour Market

Wie is Carrefour Market ?

Carefour Market is een

supermarkt en dé versspecialist die heel attent is op het aankoop comfort, de klantendienst en de getrouwheid.

Geeft de voorkeur aan lokale producten. Maar liefst 80% van die verse producten is afkomstig van Belgische leveranciers.

 

Wij zetten alles in om het aanbod aan te passen aan het cliënteel en zijn omgeving.

Ons aanbod van de franchiseformule Carrefour Market

Als franchisenemer baat je een lokale supermarkt uit onder de vlag van Carrefour Market. Jij bouwt aan je eigen onderneming terwijl je profiteert van de naamsbekendheid, professionele aanpak, technologie en vorming van Carrefour.

    • Opleidingen: Carrefour biedt een volledige opleiding aan vooraleer de franchise start – daarenboven beschikken ze over persoonlijke begeleiding vanaf opstart winkel door een trainingscoach.
    • Opvolging : Voorts beschikt de franchisepartner over alle mogelijkheden en contactpunten naar al onze diensten en kunnen ze permanent in contact treden met hun Regionale Directeur die hun tijdens hun ganse partnership zal begeleiden met een “persoonlijke” aanpak.
    • Doorlopende ondersteuning: De kandidaat wordt begeleid in de analyse van de resultaten en ontvangt commerciële raadgevingen mbt het ontwikkelen van de mogelijkheden van zijn verkooppunt.
    • Marketing & Communicatie: Bonuskaart, nationale marketingcampagnes via onze folder, ondersteuning in lokale marketing (POS-materialen), ter beschikking stellen van alle mogelijk hulp op gebied van analyse (via onze digitale tools)
    • Bijkomende informatie: Franchise Partners staan bij ons “in de kijker”; dit om ons gezamenlijk doel te bereiken, namelijk tevreden klanten en tevreden franchisenemers; dit door gebruik te maken van tools en strategische keuzes om samen efficiënt vooruitgang te blijven boeken op onze weg naar succes

De kracht van ons commercieel netwerk

  • Carrefour Groep is één van de wereldleiders op vlak van de foodretail.
    • 100 MILJOEN gezinnen-klanten over de vloer wereldwijd elke jaar
    • € 76 MILJARD omzet
    • 360.000werknemers
    • Meer dan 12.100 winkels in meer dan 30 landen
  • Carrefour België behoort tot de grootste retailers van België en opent regelmatig nieuwe winkels.
    • ±80% van alle gezinnen doet elk jaar zijn boodschappen bij Carrefour.
    • 18% marktaandeel
    • €4,5 MILJARD omzet
    • 800 winkels in België en daarmee één van de marktleiders in België
    • 90% van al onze winkels worden uitgebaat door franchisenemers

400

Aantal franchise verkooppunten

Variabel

Gemiddeld zakencijfer

9 jaar

Looptijd van het contract

Vanaf 150.000€

Persoonlijke bijdrag

0€

Instapgeld

 Variabel

Kosten Franchise

Geen jobs op dit moment

Verantwoordelijke recrutering : Koenraad PUTTEMANS

In detail

Carrefour heeft meer dan 20 jaar ervaring in België als franchisegever.

Je geniet bij ons dan ook van een waaier aan voordelen:

  • Een succesvolle toekomst, omdat het concept al uitvoerig getest werd en je mee profiteert van de naamsbekendheid van een gevestigd merk.
  • Je kan rekenen op het vertrouwen van vaste klanten.
  • Je krijgt voortdurende begeleiding en staat er nooit alleen voor.
  • Franchising vraagt een kleinere investering dan wanneer je een eigen zelfstandige onderneming start.
  • Je geniet mee van schaalvoordelen. Dit betekent goedkopere inkoopprijzen en grotere marges op je verkoop.
  • Nationale marketing strategie

Carrefour België is gegroeid, na overname van GB groep, vanaf 2000; heeft dus reeds een jarenlange en historieke ervaring op de Belgische markt.

Totaal aantal vestigingen: op eind 2020: +/- 800 winkels
40 Hyper (geïntegreerde winkels, beheerd door Carrefour)
+/- 45 Market (geïntegreerde winkels, beheerd door Carrefour)
1 ROB (geïntegreerde winkel, beheerd door Carrefour)
+/- 400 Market Franchise ( winkels beheerd door partners)
+/-310 Express Franchise ( winkels beheerd door partners)

Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt Carrefour Market: tussen 800m² – 3000m²

Aantal verschillende landen waarin we aanwezig zijn: 34 landen wereldwijd

Carrefour Belgium is ontstaan na de overname van GB-groep (supermarkten groep die reeds actief was op de Belgische markt sinds 1958) in 2000 door de groep Carrefour.

De strategie van Carrefour België ligt in dezelfde lijn als die van de voorbije jaren.  Toch willen we die duidelijker voelbaar maken en nóg meer aansluiting vinden bij het dagelijks leven van onze klanten en onze medewerkers.  We onderscheiden drie pijlers:

  1. de voedseltransitie voor iedereen via  ‘Act for Food’,
  2. klantentevredenheid dankzij de 555-strategie
  3. een evolutie in de bedrijfscultuur met ‘Act for Change’.

Voor Carrefour Market zoeken we vooral mensen met een profiel van bedrijfsleider en met ervaring in bedrijfs- en personeelsbeheer.

Jouw ervaring en ondernemerschap, gecombineerd met onze financiële voorstellen en sterke commerciële concepten bieden jou de unieke kans om een bloeiende zaak uit te bouwen.

Commerciële ingesteldheid, klantgerichtheid, zin voor detail en grote affiniteit voor voeding (mogelijks reeds in de foodretail).

Bereid om ook om zelf in zijn winkel actief aanwezig te zijn en deze te beheren (samen met een groter team (verkopers/aanvullers/kassiersters/afdelingsverantwoordelijken – die je ook de nodige ondersteuning en opvolging zal geven)).

Bereidheid om te investeren in zijn toekomst; zowel operationeel als financieel

 

  • Opleiding
    • Administratieve ondersteuning
  • Financiële opvolging
  • Schaalvergroting en betere inkoopmarges
  • Vertrouwen/Service/Onthaal & Nabijheid

Je kan bij ons rekenen op een totaalpakket van ondersteuning en diensten om ervoor te zorgen dat – mits uw goede lokale opvolging en beheer – er een “successtory” wordt gecreëerd en uw ondernemerschap verder wordt begeleid.

 

Foodretail: een sterk idee!

  • Foodretail is een sector die altijd nodig zal zijn, ook in economisch woelige tijden.
  • Het is een groeiende sector die altijd streeft naar innovatie en verbetering.
  • Het is een nuttige sector waarbij je ook sociaal en maatschappelijk je steentje bijdraagt.

As de Coeur de la Franchise 2021

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF