Franchise Franprix

Wie is Franprix ? 

franprix is een Franse buurtsupermarkt die in 1958 is opgericht door Jean Baud, een kruidenierszoon.

Het is sinds september 1997 een dochteronderneming van de Casino-groep franprix is een merk :

  • Lokaal, met een evoluerend aanbod dat zijn stedelijke, nomadische en veeleisende klanten weerspiegelt.
  • Innovatief met zijn Mandarine- en Darwin-concepten aangepast aan de uitdagingen van morgen
  • Verantwoordelijk: een ecologisch verantwoorde aanpak voor het behoud van onze planeet (strijd tegen voedselverspilling, einde van plastic voor eenmalig gebruik, recyclage van sigarettenpeuken, enz.)

Ons aanbod van de franchiseformule Franprix

5-jaar franchise contract

De kracht van ons commercieel netwerk

  • Aantal franchisewinkels: 800+ franchisenemers
  • Gemiddelde omzet: €2.000.000
  • Looptijd contract: 5 jaar
  • Persoonlijke bijdrage: vanaf 150.000 euro
  • Instapgeld: €10.000
  • Franchisekosten: €700.000 en €1M

+ 800 franchisewinkels

Aantal franchiseverkooppunten

 2 000 000 €

Gemiddelde omzet

 5 jaar

Looptijd contract 

vanaf 150 000 €

Persoonlijke bijdrage

10 000 €

Instapgeld 

700 000 € en 1M€

Franchise kost

François-Xavier MATHIEU

franchisé à Paris

https://www.youtube.com/watch?v=abJN7_V2Nho

présentation concept

Geen jobs op dit moment

In detail

  • Vertrouwde partner: ontwikkeld zich meer dan 60 jaar in franchising en 75% van zijn franchisenemers in Frankrijk
  •  Ondersteuning en opleiding bij de uitvoering van het project
  • Innovatie: aanpast zich aan aan het koopgedrag en is  trendsetter

Onze teams begeleiden u bij het opzetten van uw project: zoeken naar een pand, financiering, opleiding, opstellen van plannen, hulp bij de keuze van het assortiment, enz. Een toegewijde franchiseadviseur staat u met raad en daad terzijde.

 

franprix heeft de wereld van de distributie verlaten om de wereld van de relatiehandel uit te vinden.

Sinds 2015 heeft franprix zich opnieuw uitgevonden rond zijn affiniteitsconcept

door de menselijke dimensie van de handel te bevorderen.

In haar netwerk biedt franprix alles wat het dagelijks leven gemakkelijker maakt door middel van een assortiment food en non-food producten en talrijke lokale diensten.

Als selecteur van producten en niet als distributeur is het de roeping van franprix om gezonde, goede en verantwoorde producten te democratiseren.

Naast de detailhandel is franprix actief in het sociale leven van zijn wijken. Het bedrijf ondersteunt verenigingen en voert civiele activiteiten uit die het gemeenschapsleven en de kwaliteit van het milieu in stedelijke gebieden bevorderen.

  • Een werknemer met meerdere jaren managementervaring in de distributiesector, met een zekere voorliefde voor operationeel.
  • Professioneel in de fastfood- of traditionele restaurantsector, bent u verantwoordelijk voor het beheer van het personeel
  • Een winkelier uit een andere sector die betrokken is bij het leven in uw buurt.
  • LSA Award voor riviertransport en 1e elektrische vrachtwagen in 2021
  • Beste cross-channel klantervaring door CX Awards in 2021
  • TopCom Award voor de omnichannel campagne bij Franprix Express in 2021
  • Grand Prix Essec voor de vermindering van de milieu-impact in 2021

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF