Franchise TWICE AS NICE

Wat is Twice As Nice?

Twice As Nice is een iconisch Belgisch juwelenmerk met een strak maar geraffineerd design van een team van jonge Antwerpse ontwerpers. Het merk bestaat al sinds 1980 en werd opgericht in Antwerpen. Met zijn unieke taalgebruik onderstreept het de tijdgeest. Goede smaak, kwaliteit en Antwerpse no-nonsense lopen als een rode draad door alle collecties. De collecties zijn bestemd voor een breed publiek en bestaan uit juwelen van gerhodineerd massief zilver, 18 kt verguld zilver, staal en andere verfijnde materialen. Naast de juwelen heeft het merk ook een uniek boetiek concept ontwikkeld.

Ons aanbod van de franchiseformule Twice As Nice

Twice As Nice-franchisenemers maken deel uit van de Omnichannel-strategie, volgens welke klanten dezelfde online- en offline ervaring hebben. De franchisenemer maakt deel uit van de online keten en profiteert van zijn gebruikelijke marge wanneer een klant online bestelt en zijn aankoop in de winkel ontvangt.

De kracht van ons commercieel netwerk

    • Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: 1989
    • Totaal aantal locaties: 48
    • Aantal franchisevestigingen: 15
    • Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 35 (minimaal 15m² en maximaal 80m²)
    • Landen waar wij aanwezig zijn : België, Luxemburg en vele multimerken in Europa

    De globale investering voor de franchisenemer

    • Eigen inbreng: 40% van de totale investering (de totale investering bedraagt tussen 15.000 en 100.000 euro)
    • Instapgeld: €6200 (bespreekbaar)
    • Andere kosten/verplichtingen: Borgsom (€ 12.500 inbegrepen in de totale investering)

15

Franchiseverkooppunten

 

Variabel

Gemiddeld zakencijfer

 

Min. 3 jaar

Looptijd contract

 

40% v/d investering

Persoonlijke bijdrage

+/- 6.200 €

Instapgeld

Borg 12.500 €

Franchise kost

Geen nieuws op dit moment

In detail

Twice As Nice wil zijn netwerk uitbreiden in België en Europa, dankzij een gebalanceerde combinatie van franchisewinkels en pilootwinkels in eigen beheer. De integratie van online en offline is de absolute prioriteit van het merk. Het merk maakt momenteel een sterke groei door dankzij een diversificatie van zijn doelstellingen en prestaties, zoals onder andere partnerschappen met merken (Disney, K3).

De ideale Twice As Nice franchisenemer is iemand die graag de handen uit de mouwen steekt en zijn talent wil combineren met een sterk, geloofwaardig merk met een onberispelijke reputatie. Het Twice As Nice franchisesysteem is zo ontworpen dat iedereen eraan kan deelnemen zonder dat een specifieke academische opleiding nodig is. Bepaalde kwaliteiten zijn een pluspunt:

  • Goede sociale vaardigheden
  • zelfstandig kunnen werken
  • modebewust zijn
  • een passie voor juwelen hebben
  • ordelijk zijn

 

Alle franchisenemers krijgen een uitgebreide opleiding over de werking van het Systeem Twice As Nice, dit houdt onder andere in: Productkennis, verkoopstechnieken, presentatie technieken, dienst na verkoop, etc etc. 

Na een specifieke training wordt de franchisenemer voortdurend ondersteund door het sturen van mailings, foto’s, materialen, bezoeken van etalagistes en regelmatig contact met het personeel van het merk.

De franchisegever neemt de beheers- en marketingkosten op nationaal niveau voor zijn rekening. De franchisenemer ontvangt al het materiaal (specifieke posters, foto’s, teksten, enz.) Als hij de campagnes van het nationaal niveau naar zijn grondgebied wenst uit te breiden.

Nieuws in de kijker

Geen nieuws op dit moment

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF