Homepage / Al het nieuws / Het franchiseconcept Belchicken exporteert zijn succesverhaal

Presse

Het franchiseconcept Belchicken exporteert zijn succesverhaal

Belchicken

Het Belchicken-franchiseconcept is sinds de opening van de eerste winkel in 2016 zeer succesvol in België en sindsdien zijn er maar liefst 45 restaurants geopend in het hele land. Deze groei geeft vleugels aan de ontwikkeling via franchising… En een dorst om nieuwe markten in Europa te veroveren.

Het concept Belchicken, dat gespecialiseerd is in kipgerechten, trekt een steeds groter publiek. “De verkoop is gestaag toegenomen, wat een directe impact heeft op onze franchisenemers en hun omzet”, zegt de tevreden Fevzi Yildirim, General Manager van Belchicken.

Hij geeft toe dat het “een van de snelst groeiende restaurantketens in België” is.

Alleen al in de afgelopen 5 maanden hebben ze 5 nieuwe franchise vestigingen geopend in Aalst, Luik, Zaventem, Deinze en afgelopen januari in Ukkel (La Bascule).

Deze trend zou in 2023 moeten versnellen, want het merk heeft net een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om zijn zichtbaarheid in de vier hoeken van België te vergroten.

“We hebben 13 nieuwe franchisecontracten op stapel staan waarvoor we nog steeds geschikte locaties voor zoeken en renovatiewerkzaamheden uitvoeren,” bevestigt Fevzi Yildirim.

Belchicken viseert het buitenland

Na zijn succesverhaal in België wil Belchicken zijn netwerk nu ook in het buitenland uitbreiden.  “We willen het merk zowel in België als in andere Europese landen ontwikkelen”, zegt Fevzi Yildirim.

Maar de groeiambities mogen niet beperkt blijven tot een toename van het aantal franchiserestaurants. Belchicken is ook van plan nieuwe technologieën te gebruiken om de klantenervaring in zijn restaurants te verbeteren door een snellere en efficiëntere dienstverlening.

Belchicken

“We willen de digitale infrastructuur verbeteren met de implementatie van een geavanceerd systeem voor online bestellen, betalen en leveren”, legt Fevzi Yildirim uit.

Daarnaast zal het gebruik van ‘kiosken’ en het gebruik van data-analyse met kunstmatige intelligentie de franchisenemers in staat stellen de behoeften van hun klanten beter te begrijpen.

Deze uitgebreide diensten omvatten ook de installatie van nieuwe afhaalruimten zodat klanten hun bestellingen sneller kunnen afhalen.

Verbetering van de ervaring van de franchisenemer en “duurzaamheid

“Ons doel is om franchisenemers de middelen en ondersteuning te bieden die ze nodig hebben om hun bedrijf te ontwikkelen en te verbeteren”, aldus de franchisegever.

Dit omvat geoptimaliseerde logistiek en supply chain management “zodat franchisenemers kunnen vertrouwen op een betrouwbare en tijdige levering van producten en materialen”.

Het merk voorziet voor zijn franchisenemers een voortdurende opleiding en ondersteuning, zodat zij over de kennis en vaardigheden beschikken om hun zaak te ontwikkelen.

Tegelijkertijd wil het merk zijn duurzaamheidspraktijken verbeteren. Dit zal worden bereikt door “het effect op het milieu te verminderen en meer inspanningen te leveren om voedselverspilling tegen te gaan”.

Een franchiseconcept met aantrekkelijke voordelen

Belchicken heeft een origineel restaurantconcept ontwikkeld dat zich onderscheidt van andere fastfoodmodellen. Omdat “wij geloven dat de sector het waard is om in te investeren, vooral omdat deze veel groeimogelijkheden biedt. De nieuwe vestigingen zijn voorzien van een moderne en aantrekkelijke inrichting”, herinnert Fevzi Yildirim ons er graag aan.

Belchicken

Wat de professionele beweegredenen van de franchisenemers betreft, “die kunnen variëren”, zegt de franchisemanager. Veel mensen kiezen voor Belchicken omdat ze op zoek zijn naar meer zekerheid en ondersteuning in hun professionele loopbaan. Anderen zien het als een geweldige kans om hun eigen zaak te beginnen met een gevestigd merk op de markt zonder de risico’s van het starten van een restaurant vanaf nul.

Maar voordat u ervan droomt een Belchicken-franchise te openen, kunt u het beste het juiste profiel hebben. “Je moet een ondernemersgeest hebben en bereid zijn hard te werken,” waarschuwt Fevzi Yildirim.

Daarnaast moet men ook aanleg hebben voor “teamgeest en bereid zijn samen te werken met het hoofdkantoor en andere franchisenemers”.

Voor meer informatie en de vereisten om franchisenemer van Belchicken te worden, klik hier.