Homepage / Al het nieuws / Het franchisenetwerk Orchestra-Prémaman klaar voor comeback

Presse

Het franchisenetwerk Orchestra-Prémaman klaar voor comeback

Orchestra

Orchestra-Prémaman is klaar om opnieuw te groeien. De keten van babywinkels viert de tiende verjaardag van de fusie en neemt zelfs Vlaanderen weer in het vizier.

Periode van herstel

Vorige zaterdag organiseerde Orchestra-Prémaman in de winkel in Zaventem een feestelijke dag om het tienjarig bestaan van de gefuseerde kinderketen te vinden. Vijf weken lang trekt een reizend festival van de ene vestiging naar de andere. Vandaag heeft de franchiseformule negen winkels in België.

Vandaag de dag is het franchisenetwerk volop op de rails. Sinds de doorstart, in handen van Orchestra-oprichter Pierre Mestre, is de omzet gestegen van 32 naar 40 miljoen euro, waarvan 20% online werd geboekt. We hebben een periode van herstel gekend: momenteel door beter voorraadbeheer is er weer winst, zegt directeur Aurélie Youbi van Orchestra-Prémaman België-Luxemburg aan L’Echo.

In gesprek met franchisenemers

2024 en 2025 worden jaren van expansie, klinkt het. Al neemt de Franse franchiseformule haar tijd: ten laatste tegen 2027 moet een nieuwe winkel in Namen openen en wil Orchestra-Prémaman weer naar Vlaanderen. Youbi zegt al gesprekken te voeren met potentiële franchisenemers. Op dit moment zijn er op Vlaams grondgebied alleen nog winkels in de Brusselse rand, in Drogenbos en Zaventem.

Orchestra-Prémaman beseft dat het in Vlaanderen meer rekening moet houden met taal- en cultuurverschillen, maar dat ook de vroegere locaties (voormalige Home Markets) niet goed waren. Nu zet de formule ook sterker in op het eigen merk Prémaman, dat dit jaar zeventig jaar kaarsjes uitblaast en een bekende naam blijft in België.

Het franchisenetwerk Orchestra-Prémaman effectif lid van de BFF

Orchestra-Prémaman is effectif lid van de BFF en streeft naar een evenwichtige ontwikkeling van hun franchisenetwerk in het kader van een volledig respect van de Europese Deontologische Erecode.

Bron: Retail Detail

Top 3 des derniers articles