Posted by : Carine Janssens
Homepage / Al het nieuws / Jumbo ziet omzet stijgen “dankzij nieuwe commerciële strategie”
PresseJumbo ziet omzet stijgen “dankzij nieuwe commerciële strategie”

Jumbo heeft in de eerste helft van het jaar een concernomzet van 5,8 miljard euro neergezet, een stijging van 3,7% tegenover een jaar eerder. De Nederlandse supermarktketen wijt het aan de commerciële strategische aanpassing” die het doorvoerde in het tweede kwartaal.
Omzetgroei voor Jumbo, zowel op niveau van het concern als in België. In ons land dikte de omzet met zowat 25% aan tegenover het eerste halfjaar van 2024. Op Pasen bereikte het franchisenetwerk Jumbo België de symbolische grens van 10 miljoen euro omzet in één week tijd. “De positieve groei van de eerste Jumbo Foodmarkt in België (Gent) valt hierbij op”, aldus de Nederlandse supermarktketen. Jumbo opende gisteren in Genk zijn veertigste Belgische winkel. Ook in Nederland groeit het en haalt het een marktaandeel van 20,1%. Als verklaring voor de goede resultaten kijkt Jumbo naar de nieuwe commerciële strategie die het vanaf het tweede kwartaal invoerde. “De aangescherpte focus op klanten, winkels en assortiment is de drijfveer voor een toename van het aantal klanten en een stijging van de klanttevredenheid. (…) Om nog relevanter voor haar klanten te zijn, gaat Jumbo per winkelgebied het assortiment en nieuwe winkelconcepten nog beter aansluiten op de lokale klantwensen.” Jumbo verwacht dat de druk op inkoopprijzen voor de hele sector een uitdaging zal blijven, onder meer bij A-merken en verse groenten en fruit. Het meldt verder nog dat de zoektocht naar een nieuwe CEO en een lid voor de raad van commissarissen volop bezig is.
Bron: Gondola