Homepage / Al het nieuws / Pitaya opent een nieuw restaurant in Gent

Presse

Pitaya opent een nieuw restaurant in Gent

Pitaya Gand

Master Franchise Alphaseed opent zijn 7de restaurant gespecialiseerd in Thais street food in België. Deze tweede vestiging in Vlaanderen maakt deel uit van een ambitieuze expansie van 30 vestigingen in het land in de komende 7 jaar. Om dit te bereiken, is Pitaya op zoek naar getalenteerde ondernemers om zijn netwerk uit te breiden.

Na Brussel, Namen, Luik, Nijvel en Antwerpen breidt de Pitaya-franchise haar netwerk uit met een 7e locatie in België. 

De opening van een nieuw restaurant in Gent moet liefhebbers van kwaliteitsvol Thais street food tevreden stellen. En niet voor niets heeft het merk besloten zijn tweede Vlaamse adres te vestigen in de Jacobijnenstraat, vlak bij de beroemde boom van de blauwe vogeltjes. Met als bonus een terras aan het water om van een Thais gerecht te genieten.

Wie de Pitaya-restaurants nog niet kent, vindt er de geest van de straten van Bangkok, de geur van de traditionele kraampjes, de precieze gebaren van de koks en de bruisende sfeer van Thailand. Alles gebeurt voor je ogen en neus. Het is alsof je daar ergens bent…

Het idee achter deze nieuwe franchise werd geboren in het hoofd van een liefhebber van Thais eten, K. Guclu, na talrijke reizen naar dit land. 

Met deze passie besloot de jonge ondernemer in 2010 een plek te creëren die deze straatcultuur weerspiegelt, bestaande uit mengsels van geuren en smaken die worden bereid in een wok waarin vlees, vis en verse groenten voor de ogen van de klanten worden dichtgeschroeid. 

Een culinair spektakel voor de neus en de smaakpapillen dat Pitaya omtovert tot een authentieke uitnodiging om naar het hart van Bangkok te reizen dankzij het verzorgde decor, de authentiek creatieve keuken en de verse producten.

Een schouwspel dat de basis vormt van een echte nabijheid tussen de keuken en de klant.

Een hybride joint venture bedrijfsmodel 

Gesterkt door het aanvankelijke succes in België, wil Pitaya zijn ontwikkelingsplan voortzetten door zich te richten op 30 locaties in België in de komende zeven jaar. 

“Van de 30 Pitaya-winkels die in België gepland zijn, zal een derde eigendom zijn en twee derde franchise. Maar we bieden ook een hybride model aan, gebaseerd op een joint venture die ons in staat stelt om samen met de franchisenemer te investeren,” legt Robin Buisseret uit, Business Development & Innovation Manager van de Alphaseed Master Franchise.

“Het doel is kwaliteitsmensen aan te trekken die over sterke ondernemersvaardigheden beschikken, maar die ofwel niet over de middelen beschikken om zelf een dergelijk project op te zetten, ofwel met beperkte middelen snel meerdere projecten willen openen. Op termijn bieden wij hen de mogelijkheid aan om onze aandelen te kopen of samen te vertrekken door verkoop aan een derde partij”, vervolgt Robin Buisseret. 

Een “digitaal minded” restaurant merk 

Volgens de Master Franchise Manager van Alphaseed is het de bedoeling van het merk dat franchisenemers zich zo veel mogelijk richten op hun dagelijkse werkzaamheden, zoals klanttevredenheid en operationele uitmuntendheid. 

Terwijl de zeer digitaal ingestelde franchisebeheerders voor de rest zorgen: “wij helpen hen bij het vinden van hun locatie, het bouwen van het restaurant, het aanvragen van leningen bij de bank, het opzetten van een solide IT-ecosysteem op basis van sterke digitale tools, het beheren van marketing en sociale media, auditing, financiën of het bestelplatform voor ingrediënten”, vat Robin Buisseret samen.

Sinds 2010 is het Pitaya-netwerk in Frankrijk gegroeid tot meer dan 140 locaties, waarvan Alphaseed er in de komende 7 jaar 70 wil ontwikkelen in de Benelux.

Niet minder dan 25% van de omzet van het merk wordt gegenereerd door leveringen via het Ubereats-netwerk en Deliveroo.