Homepage / Voedingsector / Albert heijn
Franchise Albert heijn
Wie is Albert Heijn ?
Het franchisenetwerk Albert Heijn is een Nederlandse supermarktketen in volle expansie en zit stevig op koers richting 100 winkels in Vlaanderen en de rand van Brussel. Wat op 16 maart 2011 begon met een eerste winkel in Brasschaat, is uitgegroeid tot een omnichannel succesverhaal van 75 fysieke winkels én een florerende thuisleverdienst. Vlaanderen blauw kleuren: dat is onze ambitie.
Ons aanbod van de franchiseformule Albert Heijn
Hollandse prijzen, een verrassend assortiment, persoonlijke service: dat is het DNA van Albert Heijn België. Onze klanten kennen het drieluik van buiten én weten vooral wat het betekent: Albert Heijn is een verrassende servicesupermarkt met een discountervaring aan de kassa. Anders gezegd: een hele fijne winkel die het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maakt.
- Een verrassend assortiment
- De service die u mag verwachten van uw persoonlijke kruidenier
- Hollandse prijzen dus u betaald nooit teveel
Het franchiseneetwerk Albert Heijn groeit als kool. Vandaag hebben we 65 winkels waarvan er 40 door franchisenemers worden uitgebaat. We richten onze pijlen op Vlaanderen en de rand van Brussel. Albert Heijn België is in volle expansie en zit stevig op koers richting 100 winkels in Vlaanderen.
- Aantal franchiseverkooppunten : 50
- Gemiddeld zakencijfer : gebaseerd op financieel verantwoorde BC
- Looptijd van het contract : 9 jaar
- Persoonlijke bijdrage : 500.000,00
- Instapgeld : nvt
- Franchise kost : FEE op de omzet
Aantal franchiseverkooppunten
50
Gemiddeld zakencijfer
Variabel
Looptijd van het contract
9 jaar
Persoonlijke bijdrage
500.000 €
Instapgeld
Nihil
Kosten Franchise
Fee op de omzet
In detail
Ons winkelnetwerk wordt gedragen door gedreven franchisenemers. Zij worden ondersteund door een dynamische organisatie met stevige Nederlandse wortels. Onze logistiek loopt op rolletjes – zodat onze franchisenemers zich kunnen bezighouden met wat echt telt: hun team en de klant. We noemen onze ondernemers graag ‘lokale kruideniers’: want niemand staat zo dicht bij de klant als de Albert Heijn franchisenemer.
Leiding geven zit in de genen van al onze franchisenemers. Samen met hun teams gaan ze elke dag met Vlaamse goesting en Nederlandse nuchterheid aan de slag. Onze organisatie loopt op rolletjes dankzij slimme processen en structuren. Daar houdt ook onze kandidaat-franchisenemer van. Een ‘DNA-match’ vinden we ontzettend belangrijk. Relevante ervaring is een sterk pluspunt.
‘We doen het samen’: die zin staat centraal in onze werking. Onze franchisenemers kunnen niet alleen rekenen op slimme processen en structuren – maar ook op professionele ondersteuning, training en begeleiding.
Onze sector is niet uit het nieuws te branden: supermarkten zijn een primaire sector. We schrijven samen met onze franchisenemers aan ons omnichannel succesverhaal van 75 fysieke winkels én een florerende thuisleverdienst.
Albert Heijn België is in volle expansie en zit stevig op koers richting 100 winkels in Vlaanderen. Wat op 16 maart 2011 begon met een eerste (franchise)winkel in Brasschaat, is uitgegroeid tot een omnichannel succesverhaal van 75 fysieke winkels én een florerende thuisleverdienst. Ons netwerk telt vandaag 50 franchisewinkels.
Albert Heijn valt geregeld in de prijzen. Zo werd Albert Heijn België recent uitgeroepen door GfK als meest geliefde supermarkt in Vlaanderen. Daar zijn we samen bijzonder trots op.
Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren
De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.