Homepage / Al het nieuws / Lunch Garden en Too Good To Go werken samen aan duurzame toekomst

Presse

Lunch Garden en Too Good To Go werken samen aan duurzame toekomst

Lunch Garden To Good To Go

Grootste restaurantketen van België voorkomt voedselverspilling

Het franchisenetwerk Lunch Garden slaat de handen in elkaar met Too Good To Go om samen voedselverspilling tegen te gaan. Dit partnerschap past binnen het strategisch groeiplan 2025 van Lunch Garden om van duurzaamheid een sleutelbegrip te maken in haar organisatie. Daarnaast bekrachtigt de restaurantketen zo ook de ambitie om haar klantenbasis verder uit te breiden. Dat doet ze onder meer door mogelijkheden aan vaste en nieuwe klanten aan te bieden die voedselverspilling voorkomen. Zo zetten Lunch Garden en Too Good To Go samen hun schouders onder de missie om duurzaamheid toegankelijker te maken voor een ruimer publiek.

Klanten kunnen vanaf nu de gerechten van Lunch Garden redden via de gratis app tegen voedselverspilling van Too Good To Go. De volwaardige en gebalanceerde maaltijden van Lunch Garden zullen beschikbaar zijn in de vorm van verrassingspakketten. Lunch Garden neemt hierbij een voortrekkersrol op: ze gaan als eerste Belgische restaurantketen van dit formaat een partnerschap aan met Too Good To Go. Via deze samenwerking wil Lunch Garden vaste én nieuwe klanten ondersteunen in hun engagement om voedselverspilling te voorkomen.

Uitgebreid netwerk

Lunch Garden en Too Good To Go hebben elkaar gevonden in hun duurzaamheidsmissie. Too Good To Go speelt in op het ruimte netwerk aan restaurantketens van Lunch Garden. De twee miljoen gebruikers van de app krijgen er zo 64 filialen bij waar ze maaltijden kunnen afhalen. Franco Prontera, Country Manager Belgium bij Too Good To Go is trots op de samenwerking: “Dankzij het brede nationaal bereik van Lunch Garden kunnen we onze directe en indirecte positieve impact verruimen. Aan de ene kant zullen onze 2 miljoen gebruikers kunnen profiteren van dit nieuwe aanbod over heel België, van Brugge tot in Aarlen. Aan de andere kant, zullen de klanten van Lunch Garden, maar ook al hun medewerkers op die manier gesensibiliseerd worden aan voedselverspilling, wat volledig aansluit bij onze missie en ambities.”

Beide partijen vullen elkaar niet alleen aan qua bereik, maar bieden ook professionele opportuniteiten. Zo legt Franco Prontera, Country Manager Belgium bij Too Good To Go, uit: “Wat ons enorm aantrekt aan dit partnerschap is de professionele omkadering van Lunch Garden. Dankzij hun interne opleidingen via de Lunch Garden Academy en hun uitgewerkte procedures, zien we ook dat er een formeel kader bestaat om de groei van onze ambities te verzekeren.”

Ann Biebuyck, CEO van Lunch Garden vult aan: “We zijn trots dat we als restaurantketen een voortrekkersrol kunnen spelen dankzij het partnerschap met Too Good To Go. Vanuit die positie willen we onze klanten, medewerkers en andere bedrijven meenemen in ons duurzaamheidsverhaal, wat zorgt voor een groot draagvlak.”

Impact voor iedereen

Lunch Garden verhoogt niet alleen haar inzet voor duurzaamheid als bedrijf maar laat zich ook bewust inspireren door de individuele en milieu- en prijsbewuste stappen die klanten ondernemen. Lunch Garden begrijpt hun nood om via toegankelijke tools te kunnen bijdragen aan een duurzame impact tegen voedselverspilling. CEO Ann Biebuck van Lunch Garden besluit: “Duurzaamheid is geen individueel verhaal. Het verloopt via kleine en bewuste stappen die dankzij partnerschappen zoals deze op grote schaal kunnen ondersteund worden. Het resultaat? Een win-winsituatie voor klanten, bedrijven en het milieu.”

Lunch Garden en Too Good To Go geven hiermee het startschot voor een soft launch. Via een pilootproject realiseerden ze al 3.500 geredde maaltijden. Met die tendens in het achterhoofd maken Lunch Garden en Too Good To Go zich sterk om tegen het einde van de zomer 25.000 maaltijden te redden.

Voor meer informatie over het franchisenetwerk Lunch Garden, klik hier.

Top 3 des derniers articles