Franchise Lunch Garden

Wie is LUNCH GARDEN ?

Lunch Garden is een restaurant die traditionele gerechten aanbiedt met snelle service en aan competitieve prijzen. U kan er met andere woorden snel, goed en budgetvriendelijk eten. Lunch Garden is zeer gekend in België en vooral geliefd bij families, onze actieve bevolking en bij senioren. De 64 restaurants zijn 7 op 7 open en je kan ze vinden over het hele land in de omgeving van shoppingcentra en op andere drukke plaatsen. De regelmatige “à volonté” acties zoals de mosselen, ribbetjes, de gekende vol au vent en balletjes in tomatensaus bekoren altijd vele klanten. S ’morgens kan je genieten van interessante ontbijtformules en in de namiddag serveren we een uitgebreid tea time assortiment.

Ons aanbod van de franchiseformule Lunch Garden

Lunch garden is geen eendagsvlieg! Wij bieden u een succesvolle, restaurant formule die ook bewezen heeft moeilijkere jaren te kunnen doorstaan, bovendien zijn we absoluut uniek binnen ons markt segment.

  • Een zeer sterk netwerk
  • Uitgebreide ervaring op vlak van uitbating en beheer
  • Sterke aankoop groepering
  • Trouw cliënteel
  • Uitgebreide ondersteuning

 

De kracht van ons commercieel netwerk

  • Aantal franchiseverkooppunten : 17
  • Gemiddeld zakencijfer : €1.850.000
  • Looptijd van het contract : 5 jaar
  • Oppervlakte : +/- 800m2
  • Persoonlijke bijdrage : Afhankelijk van het project
  • Instapgeld : €50.000
  • Royalty 5%
  • Marketing Bijdrage 1,9%

17

Aantal franchiseverkooppunten

1 850 000 €

Gemiddeld zakencijfer

5 ans

Looptijd van het contract

Variabel

Persoonlijke bijdrage

50 000 €

Instapgeld

5 %

Royalty

Getuigenissen van franchisenemers

Eddy Thoen

zaakvoerder “Lunch Garden” Borsbeek & “Lunch Garden” Genk

Het merk “Lunch Garden” heeft me bekoord op het moment dat ik wou starten als franchisenemer. Het is een keten van restaurants die door iedereen gekend is en geapprecieerd wordt door jong als oud. Bovendien de onderhandelingen met Lunch Garden zijn steeds op een zeer correcte en professionele manier verlopen. Ik hou van mij job als manager binnen het restaurant, vooral het teamwerk. Samen zijn we sterk en kunnen we mooie zaken realiseren.

 

Vincent lambert

zaakvoerder “Lunch Garden” Jumet, Couillet & Waterloo Centre

Ik heb altijd gewerkt in de restauratie met snelle bediening waarvan 15 jaar voor een franchisenemer. Ik had dus een zeer concreet idee van wat de uitdagingen zijn in een franchise. Ik heb beslist om met Lunch garden in zee te gaan omdat deze keten zeer dynamisch is binnen zijn segment door het vernieuwde concept en imago. Lunch Garden vult zeer goed de noden in van de actuele klant. Mijn ervaring bij Lunch Garden is de meest boeiende uit mijn loopbaan.

En détails

Als franchisenemer bij Lunch Garden geniet je van meer dan 50 jaar ervaring & knowhow binnen de restauratie en word je actief binnen de grootste traditionele restaurantketen van het land.

1966 : De groep GIB (Grand Bazar-Inno-Bon Marché) opent de eerste GB cafetaria’s onder de naam Resto GB

–        1987 : GIB neemt Sarma-Nopri over waardoor het aantal cafetaria’s sterk word uitgebreid

–        1993 : GIB beslist al haar cafetaria’s te groeperen onder één naam en lanceert het merk, “Lunch Garden”

–        2002 – 2020 : in 2002 neemt Carestel, “Lunch Garden” over en in de daaropvolgende jaren verdringen verschillende investeringsfondsen zich voor een plaatsje binnen het aandeelhouderschap zoals H2 equity, Kebek private equity, Solferino, Bregal Freshstream en Gate Invest.

–        2021 : ICG (Intermediate Capital Group) die al sinds 2015 investeert in Lunch garden, neemt de meerderheidsparticipatie en word zo hoofdaandeelhouder bij Lunch Garden. Met ICG krijgt Lunch Garden de ondersteuning van een grote internationale beurs genoteerde groep die meer dan 47 miljard euro beheert.

–        Vandaag : 64 restaurants

Wij zoeken gemotiveerde en ondernemende mensen met een hands-on mentaliteit die kwaliteit hoog in het vaandel dragen. Je stelt je klanten centraal en weet binnen een gegeven kader je business commercieel te ontwikkelen. Affiniteit met horeca en ervaring in het motiveren van een equipe zijn een extra troef.

–        Opleiding & vorming

–        Manual

–        Food Forum, aankoop & product ontwikkeling

–        Operationele ondersteuning

–        Commerciële & Marketing ondersteuning

–        Benchmarking

–        Facility services

De Belgische bevolking groeit en gaat steeds meer uit huis eten. Lunch Garden is geen typische bestemming maar speelt in op het bieden van maximale convenience. In tegenstelling tot de klassieke retail blijft het fysieke verkooppunt binnen de food service zeer belangrijk

Diverse prijzen over de jaren heen..

Beste winkelketen van België 2021-2022 in de categorie “Eten & Drinken”, Salesforce

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF