Posted by : Carine Janssens
Homepage / Al het nieuws / Nieuws van het Domino’s Pizza franchisenetwerk
PresseNieuws van het Domino’s Pizza franchisenetwerk
Met de gevolgen van de pandemie en in het afgelopen jaar is Domino’s Pizza veranderingen in het gedrag van de klanten gaan zien en door zijn vermogen om met de conventies te breken heeft het zich snel aan deze situatie kunnen aanpassen.
België was vroeger een markt van afhaalmaaltijden, maar vorig jaar was 63% van de verkoop afkomstig van bezorging. Franchisenemers hebben zich operationeel en op het gebied van vlootbeheer moeten aanpassen om aan deze vraag te voldoen.
Dit jaar zet Domino’s Pizza zijn expansie verder met 6 nieuwe openingen, na in het eerste kwartaal van dit jaar al 3 nieuwe franchiseverkooppunten te hebben geopend.
Een van de kenmerken van deze expansie is het aantal nieuwe vestigingen dat wordt geopend door franchisenemers die reeds deel uitmaken van het netwerk en bijna twee derde van de franchisenemers in het totale Domino’s Pizza netwerk zijn hun avontuur met het merk begonnen als bezorger of in de keukens van de restaurants.
Het is eveneens opmerkelijk is dat bij domino’s Pizza vele verkooppunten in handen zijn van multi-franchisenemers.
Een Belgische franchisenemer in de kijker in het jaarverslag Domino’s Pizza
Het gebeurt niet elk jaar dat een franchisenemer van het Belgische Domino’s Pizza netwerk in de bloemetjes wordt gezet in het jaarverslag van master franchisenemer Domino’s Pizza Enterprises Ltd, dat onlangs werd gepubliceerd.
Het gaat om franchisenemer Nermin Neimane die in de eerste week na de opening van zijn restaurant in Maaseik, het 114de restaurant in het Belgische Domino’s netwerk, in 2021 twee Awards ontving , “Dominator” en deze van de “Hoogste Omzet”
Nermin debuteerde in 2016 bij de Domino’s Pizza in Genk, kwam uit de middelbare school en werkte als bezorger en pizzabakker, zoals bij veel franchisenemers van het netwerk het geval is.
Hij genoot van de bedrijfscultuur en de mogelijkheden om met het merk mee te groeien. Door hard te werken en alle kneepjes van het vak te leren, spaarde hij geld en op 25-jarige leeftijd waagde hij de sprong en werd hij de trotse franchisenemer van de nieuwe Domino’s-zaak in Maaseik.
Hij investeert in elektrische fietsen en scooters en slaagt erin de leveringstijd terug te brengen tot gemiddeld 18 minuten, waardoor zijn klanten tevreden zijn en tegelijk de ecologische voetafdruk verkleint.
Hoewel het zijn wens is om door te gaan met nog twee verkooppunten, wil hij ook andere leden van zijn team de kans geven om door te groeien binnen het bedrijf.
Hij geeft ook blijk van zijn bereidheid om deel te nemen aan de plaatselijke gemeenschap door samen te werken met een school voor kinderen met moeilijkheden, waar hij met veel enthousiasme een workshop geeft voor het bereiden van pizza’s.
Voor meer informatie om franchisenemer te worden bij Domino’s Pizza, klik hier.