Homepage / Al het nieuws / Retail Partners Colruyt Group herbekijkt opleidings- en coachingsaanbod voor Zelfstandig ondernemers van Spar Colruyt Group

Presse

Retail Partners Colruyt Group herbekijkt opleidings- en coachingsaanbod voor Zelfstandig ondernemers van Spar Colruyt Group

Spar

Learning & Development Coördinatoren én Coaches begeleiden de Spar-franchisenemers

Retail Partners Colruyt Group (RPCG) is licentiehouder van de Spar-formule in België en werkt intens samen met de zelfstandige Spar-franchisenemers. De organisatie verzorgt naast toelevering en assortimentsbeheer ook het commerciële beleid, van prijszetting en promobeleid tot marketing en verkoopondersteuning. RPCG heeft een uniek overlegmodel, in partnership met de verkozen ondernemersdelegatie. Samen geven zij vorm aan winkeluitstraling, assortiment, commerciële focus en de toekomst van Spar Colruyt Group. RPCG levert ook verse producten en kruidenierswaren aan zelfstandige winkeliers van Alvo en aan vrije klanten.

Verdere inzet op opleiding en persoonlijke ontwikkeling

Samen de consument elke dag charmeren met liefde voor lekker eten in onze sympathieke buurtsupermarkt”, dat is wat Spar Colruyt Group wil doen. De zelfstandige franchisenemers en hun winkelmedewerkers zorgen elke dag voor het warm, persoonlijk en hartelijk contact dat vele consumenten zo waarderen en waarvoor ze net voor Spar Colruyt Group kiezen. Om hier volop op in te zetten bouwde Retail Partners Colruyt Group enkele inzichten op die ze graag delen met de ondernemers. Het zit immers in het DNA van Colruyt Group om in te zetten op opleiding en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers.

Om de ondernemers te ondersteunen in het persoonlijk benaderen van klanten, maar ook om de medewerkers toe te laten in een veilige en aangename omgeving te werken, werd het opleidings-en coachingsaanbod bij RPCG grondig herbekeken en gestructureerd met gebruiksvriendelijke hulpmiddelen op maat van de sympathieke Spar-franchisesupermarkt.

De vroegere dienst ‘Begeleiding & Opleiding’ van RPCG werd hervormd naar ‘Service Center People’. Het team bestaat sinds anderhalf jaar uit drie Learning & Development Coördinatoren en drie Learning & Development Coaches die het opleidings-en coachingsaanbod verzorgen.

Learning & Development (L&D) Coördinatoren en Coaches begeleiden ondernemers

De L&D Coördinatoren begeleiden voornamelijk nieuwe franchisenemers op vlak van ‘people’ bij het openen van een nieuwe winkel (personeelsvooruitzichten, rekrutering en selectie, zorgen voor stageplaatsen) én ondersteunen van winkels in verandering (bij een remodeling of overname).

De L&D coaches spelen in op het sterker maken van ondernemers als leidinggevenden waaronder bijvoorbeeld het begeleiden van 1/1 gesprekken met hun medewerkers, het ondersteunen van de franchisenemer in zijn communicatie naar de medewerkers, hen helpen bij de integratie van nieuwe medewerkers of een opleiding time management op maat. Daarnaast ligt de focus ook op het sterker maken van de franchisenemer en zijn team op het vlak van klantgerichtheid. Hiervoor worden verschillende oplossingen aangeboden, bv. een traject ‘klantgerichtheid’ of een opleiding omgaan met verbale agressie.

De L&D collega’s werken steeds op maat van elke winkel en hebben de nodige kennis over het reilen en zeilen van een franchisewinkel van Spar Colruyt Group. Bovendien zijn deze diensten vandaag nog gratis,

ze zitten vervat in de totaalaanpak van onze franchise. Momenteel zijn ze in een 100tal winkels van Spar Colruyt Group aan de slag. De eerste reacties van ondernemers over het vernieuwde aanbod en aanpak zijn positief en ook de eerste resultaten zijn duidelijk zichtbaar in de winkel.

Voor meer informatie over de franchiseformule Spar, klik hier.