200 % Ondernemen 100% Klantenfocus 90% Merkbekendheid
Wat we doen
Lunch Garden is een merk dat bekend is bij 91% van de Belgen! Wij zijn een keten van 75 selfservicerestaurants die 7 dagen op 7 open en verspreid zijn over gans België. Het Lunch Gardenconcept is uniek: een evenwichtig snelbuffet tegen een voordelige prijs. Lunch Garden doelt met deze formule vooral op de actieve bevolking, gezinnen met kinderen en vijftigplussers. Het assortiment van Lunch Garden omvat warme en koude gerechten, pasta, wok, gebak, desserts en ontbijt tegen concurrerende prijzen.
Onze ideale franchisenemer
Lunch Garden is nog steeds in volle expansie, daarvoor zoeken we gemotiveerde en ondernemende franchisenemers met affiniteit met de horecasector. Je bent een echte team-player die samen met zijn personeel een restaurant weet uit te bouwen in al zijn facetten, waarin de klant centraal staat. Onze ideale kandidaat franchisenemer heeft geen bang om zijn/haar handen uit de mouwen te steken en draagt kwaliteit hoog in het vaandel.
Ons netwerk in cijfers
Over de formule
- Jaar van oprichting van het franchisenetwerk: 1993
- Totaal aantal vestigingen: 75
- Aantal franchisevestigingen: 31
- Gemiddelde oppervlakte (m²) van een verkooppunt: 800m²
- Landen: België
De globale investering van de franchisenemer
- Persoonlijke inbreng: 30% van de totale investering
- Instapgelden: 50.000 €
- Andere bijdragen/verplichtingen: Royalties,marketingbijdrage, fee voor gebruik handelsfonds
Hoe we onze franchisenemers ondersteunen
Type en duur contract: Franchisecontract van 5 jaar
Precontractueel Informatie Document (PID) ter beschikking minimum 30 dagen voor ondertekening van het contract
Opleidingen
3 maanden opleiding voor opening/overname verkooppunt, continue vorming tijdens uitbating.
Doorlopende ondersteuning
Consultants ter ondersteuning, dit zowel op operationeel als financieel vlak. Steun van alle departementen (facility, finance, HR,..)
Marketing & Communicatie
Ondersteuning door de Nationale Marketing gevoerd door Lunch Garden, dit ook voor Lokale Marketing. Een mooi voorbeeld van deze nationale marketing ondersteuning: Klik hier
Ons verleden en onze toekomst
Jaar + land van oprichting: 1966 in België
Milestones
1966: De eerste GB-cafetaria’s worden geopend onder de naam “resto GB”.
1987: Sarma-Nopri wordt overgenomen door GIB (GB-Inno-BM), het grootste distributiebedrijf in België.
1993: GIB beslist om de zelfbedieningszaken onder één enkel merk te groeperen. Resto GB en het netwerk Sarma-Nopri worden gegroepeerd onder het merk “Lunch Garden”.
2012: Partnerschap met Total België (de restaurants van 8 Total-tankstations langs autosnelwegen worden uitgebaat onder Lunch Garden).
2015: Bregal Freshstream wordt de nieuwe eigenaar van Lunch Garden. Ze kopen het bedrijf over van H2 Equity, Kebek Private Equity en de Solferino Holding NV.
2016: Lunch Garden heeft zijn eerste contract ondertekend voor de uitbating van een ziekenhuisrestaurant.
Begin 2017: 85% van de restaurants is volledig vernieuwd. Het netwerk telt 75 restaurants, waarvan 31 in franchise.
Onze visie voor de komende jaren
Verdere uitbreiding van ons netwerk.