Homepage / Al het nieuws / Vanden Borre Kitchen franchisenemers worden gedreven door passie

Presse

Vanden Borre Kitchen franchisenemers worden gedreven door passie

 

Vanden Borre Kitchen is de specialist in inbouwkeukens. Het merk, dat een breed gamma producten aanbiedt tegen onklopbare prijzen, is het resultaat van een dubbele expertise: die van de FBD-groep, de eerste Europese franchisegever van de keuken branche , en Vanden Borre, een referentie op het gebied van audio, multimedia en huishoudtoestellen.

Actief sinds 2016 in een bloeiende sector, telt het franchisenetwerk al bijna 20 verkooppunten… Als het niets aan het toeval overlaat (ondersteuning, selectie van leveranciers, opleiding, enz.), hangt het succes van Vanden Borre Kitchen ook af van zijn franchisenemers. Het zijn verkoopexperts, maar bovenal zijn het gepassioneerde ondernemers! Maak kennis met Lionel Klein, manager van de winkel in Wierde. 

 

“Een Vanden Borre Kitchen franchisenemer zijn? Een geweldig avontuur, waarbij de adrenaline van de ondernemer wordt gecombineerd met de voordelen van een verenigde groep.”

 Van werknemer tot franchisenemer

Na zeven jaar als werknemer in de detailhandel te hebben gewerkt, besloot Lionel Klein in 2019 ondernemer te worden. “Het was het juiste moment om mijn droom waar te maken: een eigen zaak,” legt de zoon van een zelfstandige en een winkelier uit.

Geïnspireerd door het TV-programma “Patron incognito”, belandde hij op de website van Franchising Belgium, waar hij een groot aantal franchisenetwerken ontdekte, op zoek naar zijn project. Maar waarom kiezen voor franchising? “Het leek mij vanzelfsprekend, gezien de voordelen van deze formule: de kracht van een erkend merk, een beproefd concept, een “gebruiksklaar” kader, welomschreven know-how, collectieve intelligentie, enz.

 

 In het hart van een groeiende sector

Lionel zette al snel zijn zinnen op Vanden Borre Kitchen. “Ik aarzelde met zwembaden, maar mijn keuze viel al snel op de keuken, een plaats van welzijn, ontmoeting en delen in huis,” legt deze liefhebber van binnenhuisarchitectuur uit.

“Dan hoef je maar een showroom van Vanden Borre Kitchen binnen te stappen om in de ban te raken en je zelfverzekerd te voelen… Het klantenpad in de winkel, de tentoongestelde keukens met een ruim aanbod (dankzij drie verschillende meubelmerken), maatwerk tot in het kleinste detail, prijzen zonder verrassingen, enz. Kortom, het is een merk dat er goed uitziet, in een sector met toekomst! 

 

Acteur van begin tot eind

Na een eerste gesprek met de expansion manager van het franchisenetwerk, ontmoette Lionel (en Laura, zijn vrouw) de directie in het hoofdkwartier van Anderlecht. “We voelden ons zeker, zowel op menselijk vlak als wat het concept betreft. Alles werd bestudeerd,” herinnert de dynamische ondernemer zich, die niet bang is om zijn comfortzone te verlaten.

De volgende stap? Financiële contacten, om een bedrijfsplan op te stellen. “De eigen bijdrage is 100.000 euro, voor een totaal budget van 350.000 tot 500.000 euro,” legt hij uit. De volgende stap is het kiezen van een locatie voor de winkel, met de hulp van de franchisegever. “De Chaussée de Marche in Wierde bood een goed zicht. Het was geweldig om mee te mogen werken aan de totstandkoming van de showroom, vanaf de eerste stappen tot de opening!”

 

 100% positieve resultaten

De Vanden Borre Keuken in Wierde, die kort voor de covid werd geopend, deed het vrij goed. “Het was een moeilijke periode voor iedereen, maar onze sector heeft een beetje geprofiteerd van het “containment”-effect. Ik kon ook rekenen op de aanwezigheid van het netwerk, zowel op financieel vlak als op het vlak van marketing, gezondheidsregels, enz.”, aldus de jonge franchisenemer, wiens balans 100% positief is. “Onze cijfers zijn hoger dan verwacht, wat goed is voor ons moreel.

De relatie met het management van het franchisenetwerk is ook uitstekend, een echt commercieel partnerschap. En bovenal ben ik heel gelukkig, omringd door een ongelooflijk team van verkopers, super bodes, vervoerders en leveranciers. Maar ook de “familie” van franchisenemers, want wij vormen een uitzonderlijke groep, we delen allemaal onze ervaringen, resultaten, nieuwtjes, enz. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje!”

 

 

Top 3 des derniers articles